خواص و مضرات گیاه ریش بز در طب سنتی

آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 26
باردید دیروز : 23
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 280
بازدید سال : 839
بازدید کلی : 4173






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

ریش بز یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی شناخته شده است که خواص معجزه آسایی برای بدن دارد .در طی سنتی و طب ابوعلی سینا از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می نمایند .

گیاه ریش قیمت خرید ویاگرا بز با نام انگلیسی ephedra و نام علمی: Ephedra foliate یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که استفاده از آن مزایای بی شماری را به همراه دارد .نام های دیگر گیاه ریش بز شامل کلیشر،علی جونی،خرس گیاه ،لحیة التیس ، علف خرس ، حشیشة الدب ،ارمک،افدرا،اسپیره کوهی، ملکه چمنزار،علف داماد هوم یا هوما بوده و طبع ریش بز گرم می باشد.

مضرات گیاه ریش بز خرید قرص ویاگرا در اثر زیاده روی در مصرف گیاه ریش بز به علت سمی بودن این گیاه ممکن است عوارض جانبی این گیاه نمایان شده و مضرات گیاه ریش بز به عنوان تهدیدی برای سلامتی شما در نظر گرفته شود .از این رو با رعایت نکات زیر و رعایت تعادل در مصرف این گیاه از بروز عوارض جانبی این گیاه جلوگیری نمایید .

1. مصرف این گیاه به علت تسریع حرکات رحم سبب زایمان زودرس می گردد .لذا برای جلوگیری از سقط جنین از مصرف این گیاه در دوران بارداری خودداری نمایید.
2. استفاده از این گیاه توسط افراد مبتلا به بیماری‌ های کلیوی توصیه نمی گردد .
3. در صورت مصرف دارویی خاص در مورد مصرف ای گیاه حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
4. زیاده روی در مصرف این گیاه می تواند مجر به اختلال در سیستم گردش خون و در نتیجه افزایش فشارخون و تبعات منفی ناشی از آن گردد.
5. با توجه به قابض بودن این گیاه مصرف آن برای مبتلایان به مشکلات صفراوی مضر است .

separator line

بیشتر بخوانید:

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

تقویت پانکراس با گیاهان دارویی خاص!

گیاهان دارویی چربی سوز(لاغر کننده)در طب سنتی

خواص و مضرات گیاه ریش بز در طب سنتی

مشخصات ظاهری گیاه ریش بز
گیاه ریش بز گیاهی بوته ای از تیره گلسرخیان ، بالا رونده یا خزنده با ارتفاعی در حدود یک و نیم شاخه های خوابیده و بسیار سبز است که به شکل دسته های کاکلی شکل با انتهای برگشته مشاهده می شوند .برگ های این گیاه نوک تیز و در قاعده کمی به هم متصل بوده و گل ریش بزی به رنگ سفید و به صورت مجتمع و میوه آن به شکل گوشتی ،قرمز رنگ و شیرین می باشد .این گیاه در ماه های بهمن و اسفند به گل نشسته و معمولا در کنار چشمه ها و چمنزارهای مرطوب می روید .

این گیاه در ایران در استان مازندران و در شهر نور در ارتفاعات 1800 متری مشاهده شده است .روش تکثیر گیاه ریش بز از طریق کاشت بذر بوده و ترکیبات موجود در گیاه ریش بز شامل آلکللوئید، افدرین،سودو افدرین تانن ،ساپونین و املاح معدنی مختلفی از جمله کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم و منگنز می باشد.

خواص درمانی گیاه ریش بز
بیش از 2500 سال است که در طب چینی از خواص این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود .در ادامه سلامت وب امروز شما می توانید مهم ترینخواص درمانی گیاه ریش بز را مطالعه بفرمایید.

1.کاهنده وزن

گیاه ریش بز به عنوان بک چربی سوز طبیعی می تواند در لاغری و کاهش سایز بدن شما نقش چشمگیری داشته باشد .مهم ترین خواص ریش بز برای لاغری شامل افزایش متابولیسم بدن و سوختن چربی های انباشته شده در بدن به صورت طبیعی می باشد.این خاصیت به علت وجود افدرین و سودو افدرین در برگ های این گیاه می باشد.


7.درمان استسقاء

برای درمان استسقاء در حدود بیست و پنج گرم از گل و برگ های آن را در یک لیتر آب جوش بریزید در حدود یک ربع بماند، روزانه سه مرحله هر بار یک فنجان از آن بین غذاها بنوشید.

8.درمان نقرس – گیر ادرار و رماتیسم

به علت دارا بودن اثرات ضد التهابی این گیاه ضد آرتریت بوده و مصرف آن برای درمان بیماری‌ های مفصلی و استخوانی ،درمان نقرس و گیرهای ادراری بسیار نافع است.برای رفع مشکلات یاد شده بیست تا پنجاه گرم از گل های آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و مصرف نمایید .سه بار در روز و هر بار یک فنجان از آن بنوشید.

ریش بز

نحوه استفاده از گیاه ریش بز
علاوه بر فواید نامبرده بهتر است بدانید این گیاه ادرارافزا – مقوی – و جمع کننده است و در ضمن بوی خوبی دارد اگر در میان دست له شود دست به ظاهر چرب می گردد.همچنین تمامی قسمت های گیاهی ریش بز قابل استفاده بوده و از این گیاه می توان به صورت دمکرده و جوشانده استفاده نمود.برای آماده کردن جوشانده گیاه ریش بز کافی است تا 20 گرم گیاه خشک را در یک لیتر آب ریخته و پس از به جوش آمدن مصرف نمود. از این جوشانده می توان برای درمان بیماری های نامبرده روزانه سه بار و هر بار نصف لیوان میل نمود.

2.درمان سرطان

نتایج بررسی ها نشان داده است که مصرف جوشانده این گیاه می تواند در درمان انواع سرطان ها علی الخصوص سرطان مغز موثر باشد .این خاصیت به علت دارا بودن ترکیبات ضد التهابی درون این ماده گیاهی است که از همین رو این گیاه را به یک ماده ضد سرطان تبدیل نموده است .

3.بهبود عملکرد گوارش

مصرف این گیاه در بهبود عملکرد گوارش تاثیر بسزایی دارد .مطالعات نشان داده است با مصرف این گیاه می توان شاهد تحریک ترشح بزاق و شیره معده،آرام نمودن حرکات روده،درمان استفراغ های شدید وبایی و اسهال در بزرگسالان و کودکان باشیم.

4.درمان مشکلات تنفسی

عصاره این گیاه قدرتمند به علت دارا بودن ترکیبی به نام افدرین می تواند در درمان بیماری ها و مشکلات تنفسی از جمله درمان بیماری آسم ،رفع انقباضات برونش و درمان برونشیت،سرماخوردگی، آنفلوانزا، سرفه و تب بالا اثر نافعی داشته باشد.

5.تقویت کننده قلب

این گیاه در تحریک جریان خون و بهبود عملکرد خونرسانی به سایر اعضای بدن نقش موثری داشته و بهترین داروی گیاهی مقوی قلب می باشد.

6.درمان کبد چرب

خواص ریش بز برای کبد بی شمار بودن و نتایج بررسی ها حاکی از درمان بیماری کبد چرب توسط این داروی گیاهی بوده است .عصاره این گیاه با دارا بودن خاصیت چربی سوزی بسیار بالا به عنوان یک فرآورده مکمل در معالجه کبد چرب شناخته شده است.



تعداد بازدید از این مطلب: 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود