آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 24
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 255
بازدید سال : 814
بازدید کلی : 4148






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

خردل هم خانواده گل کلم بوده و تا کنون بیش از 17 گونه آن در جهان شناسایی شده است. از تخم و برگ این گیاه به عنوان ادویه و چاشنی در تهیه غذاها استفاده میشود. همچنین برگ، تخم، ریشه و گل خردل نیز در طب سنتی برای درمان برخی بیماری‌ها کاربرد دارد.

روغن خردل در دفع انگل های روده و معده نیز کاربرد دارد. همچنین باعث تحریک ترشح شیره معده شده و به هضم غذا کمک زیادی می کند.

تقویت مو
از ترکیبات موثر موجود در روغن خردل می توان به اسید اولئیک و اسید لینولئیک اشاره کرد که در تقویت مو و تغذیه ریشه مو بسیار کاربرد دارد. افرادی که ریزش مو دارند می توانند از روغن خردل برای قطع ریزش موها استفاده کنند.

همچنین دارای فواید نرم کنندگی و حالت دهندگی است که در درمان موهای آسیب دیده موثر است.

توصیه می شود که چند ساعت قبل از استحمام موها را با روغن خردل ماساژ داده و بعد از گذشت 6 ساعت موها را با آب گرم و شامپو مناسب بشویید.

نرم کننده پوست
روغن خردل یک نرم کننده طبیعی پوست به شمار می رود. می توانید مقدار روغن خردل را با چند قطره آب مخلوط و روی پوست آغشته کرده و بعد از گذشت 10 دقیقه پوست صورتتان را با آب گرم بشویید. استفاده از این روش باعث تقویت سلول های پوستی شده و به نرم شدن و روشن شدن پوست نیز کمک می کند.

فواید شگفت انگیز برگ خردل برای سلامت بدن


فولات 187 میکروگرم
ویتامین آ 10500 واحد
ویتامین ای 2 میلی گرم
ویتامین کا 497 میکروگرم
خواص برگ خردل (طبیعت و خواص درمانی)
طبیعت دانه خردل بسیار گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی خردل عبارتند از:

خاصیت ضد سرطان
افزایش جریان خون با مصرف موضعی
ضد میکروب
مسکن
تهوع آور
محرک
شیر افزا
دفع کننده حشرات
ملین
تعریق زا
فواید درمانی و موارد مصرف برگ خردل
استفاده از خواص خردل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد و مصرف آن میتواند به درمان و پیشگیری از برخی مشکلات کمک کند. برخی از فواید مصرف این ادویه پرخاصیت عبارتند از:

پیشگیری و کمک به درمان سرطان: ویتامین‌ها و مواد موجود در خردل باعث شده که این گیاه داری خواص ضد سرطانی مفیدی باشد.
کمک به درمان بیماریهای مفصلی و روماتیسمی: یکی از خواص خردل کمک به درمان روماتیسم و بیماریهای مفصلی است. استعمال موضعی و خوراکی خردل در تسکین دردهای مفصلی موثر است. همچنین روغن خردل به خاطر طبع گرمش در ماساژ درمانی و تسکین درد سیاتیک و سایر درد‌های مفصلی بسیار موثر است.
درمان ریزش مو: ماساژ سر با روغن خـردل باعث جلوگیری از ریزش موها و پاک شدن رطوبت سر می شود.
افزایش اشتها و کمک به هضم بهتر غذا: جوشانده خردل به هضم بهتر غذا از طریق افزایش ترشحات معده کمک کرده، همچنین خوردن آن به دلیل تحریک ترشح بزاق و افزایش سرعت متابولیسم بدن باعث افزایش اشتها میگردد.
تسکین سر درد و کمک به درمان میگرن: جهت درمان سردرد میتوانید مقداری روغن خردل را با عسل مخلوط نموده و بر پیشانی بمالید. ماساژ سر با این روغن در پیشگیری از حملات میگرنی نقش موثری دارد.
مضرات برگ خردل ( موارد منع مصرف و توصیه های پزشکی)
برگ خردل سبز اگر قبل از گل دادن گیاه برداشت شود، تقریبا فاقد ماده سمی ایزوتیوسیانات میباشد و لی چنانچه برداشت برگها به موقع انجام نگیرد، بایستی از زیاده روی در مصرف این نوع خردل خودداری نمود.

این گیاه بیشتر در جنوب اروپا، آفریقای شمالی و آسیا یافت می‌شود و در ایران نیز در مناطقی مانند مسجد سلیمان رویش دارد. برگ‌های گیاه خـردل مانند برگ ترب بوده و گل‌های آن زرد رنگ و تقریبا به طول دو تا پنج سانتی‌متر است که دانه‌ها در قسمت پایین آن قرار دارند.

خردل به دو شکل میباشد؛ خردل سفید و خردل سیاه. خردل سیاه به شکل دانه و خردل سفید به شکل آرد استفاده می‌شود. دانه‌های خردل را می‌توانید در آب خیسانده، همراه آبلیمو یا سس روی سالاد یا غذای‌تان بریزید و از مزایای سلامتی و فواید تغذیه‌ای و درمانی آن بهره‌مند شوید. در ادامه با خواص خردل و مضرات آن بیشتر آشنا شوید.

ارزش غذایی برگ خردل + جدول
برگ خردل سبز منبع عالی ویتامین هایی نظیر ویتامین (آ)، (ای) و ویتامین (ث) است، همچنین گیاه خردل دارای عناصر معدنی مانند منگنز، کلسیم و مس بوده، فیبر و فولات، امگا۳، اسیدهای چرب، پروتئین، فیبر خوراکی، سلنیوم، آب، گلیکوزیدها و … از دیگر اجزا و مواد موثر موجود در آن است.

yektanet-logo-sign
تبلیغ
گردوی امساله پوست نازک ایرانی - 89,900 تومان (950 گرم)
گردوی امساله پوست نازک ایرانی - 89,900 تومان (950 گرم)

مشاهده
مواد و محتویات مقدار در 100 گرم
انرژی 26 کیلو کالری
چربی 0/2 گرم
پروتئین 2/7 گرم
کربوهیدرات 4/9 گرم
فیبر 3/3 گرم
قند 1/6 گرم
سدیم 26 میلی گرم
پتاسیم 354 میلی گرم
کلسیم 103 میلی گرم
مس 0/147 میلی گرم
منیزیم 23 میلی گرم
منگنز 0/480 میلی گرم

مقدار ماده اگزالات موجود در برگهای گیاه خردل نسبتا بالا است، از این رو مصرف آن برای افراد دارای سابقه سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا بایستی با احیاط همراه باشد.
خردل حاوی مواد گواترزا بوده، لذا افراد مستعد بایستی از زیاده روی در مصرف آن خودداری کنند مگر اینکه میزان ید کافی از سایر منابع غذایی دریافت نمایند.
به طورکلی لازم به ذکر است با وجود فراوان بودن خواص خردل، مصرف آن برای کودکان زیر 6 سال، زنان باردار و شیرده، بیماران دارای ناراحتی‌های گوارشی و یا التهاب کلیوی توصیه نمیشود.
سس خردل رژیمی و غیر رژیمی:
سُس ‌های خردلی که در دنیا وجود دارند یا رژیمی هستند یا غیررژیمی؛ سس ‌های خردل رژیمی معمولا از ترکیب دانه خردل با سرکه، روغن زیتون و سیر و فلفل درست می ‌شوند اما سس خردل غیررژیمی را با مخلوط کردن پودر خردل با تخم مرغ و روغن تهیه می ‌کنند.
به همین خاطر بسیاری از افراد می‌ گویند که سس خردل غیررژیمی همان سس مایونزی است که کمی خردل به آن اضافه شده است.

روغن خردل برای افزایش تعریق پوست مفید است که به کاهش دمای بدن کمک می‌کند و بدین ترتیب آب و نمک اضافی را از پوست دفع می‌کند.
روغن خردل همچنین گردش خون در بدن را افزایش می‌دهد به طوریکه پوست از خواص آن بهره‌مند می‌شود.
همچنین، ماساژ دادن پوست با روغن خردل قبل از حمام کردن می‌تواند کمک زیادی به خلاص شدن از دست خشکی و خارش پوست در زمستان کند زیرا، روغن خردل دارای خواص ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال است.
فواید روغن خردل برای موها
محصولات طبیعی معمولاً برای مشکلات ریزش موها و نازک شدن موها مفید است.
اگر از ریزش و نازک شدن موها رنج می‌برید، روغن خردل را با مقداری حنا مخلوط کنید و به طور منظم روی موهای خود بمالید.
استفاده از این مخلوط نه تنها به تیره‌تر شدن موها کمک می‌کند بلکه همچنین باعث افزایش سرعت رشد موها می‌شود.
توصیه می‌شود شب‌ هنگام موهای خود را با روغن خردل ماساژ داده و با حوله بپوشانید.
صبح روز بعد، موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید. این کار به نرم‌تر شدن و درخشان‌تر شدن موها کمک می‌کند.

سس خردل به عنوان چاشنی انواع غذا به خصوص انواع ساندویچ، فراورده‌های گوشتی خصوصاً سوسیس و هات‌داگ، مرغ، کباب و انواع سالاد بخصوص سالاد محتوی تخم مرغ و تن ماهی استفاده می گردد و اگر شما دنبال یک طعم جدید و متفاوت هستید، می ‌توانید آن را امتحان کنید.
به‌علت خاصیت ضدباکتری خردل لازم نیست در یخچال نگهداری شود زیرا باکتری‌های مضر در ان رشد نخواهند کرد. البته اگر در یخچال نگهداری نشود تندی خود را سریع‌تر از دست می‌دهد و بهتر است در جای بسته، تاریک و خنک نگهداری شود.
اگر خردل برای مدت زیادی خارج از یخچال بماند ممکن است طعم تلختری بگیرد. این سس دارای پودر خردل میباشد. لذا برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند توصیه نمیگردد. حضور این سس در برنامه غذایی روزانه بسیار مفید است.
روغن خردل چیست؟
روغن خردل از دانه های گیاه خردل استخراج می شود. معمولا در کشورهای ناحیه شرقی از روغن خردل در پخت و پز استفاده می شود و امری رایج است ولی در حال حاضر سازمان غذا و دارو (FDA)، پخت و پز توسط این روغن را ممنوع کرده است.
روغن خردل حاوی ماده ای به نام اسید اوریکیک است. اسید اوروکیک از خانواده اسیدهای چرب محسوب می شود که در بدن به خوبی متابولیزه نمی شود و مصرف این اسید چرب میتواند منجر به بروز مشکلات قلبی شود. اصلی ترین دلیل ممنوعیت این روغن در پخت و پز نیز همین موضوع است.
نوعی از روغن خردل وجود دارد که از تقطیر بخار خردل به دست می آید. این نوع روغن توسط سازمان غذا و دارو ممنوعیتی برای استفاده در آشپزی ندارد.
مصرف روغن خردل به عنوان یک رژیم غذایی میتواند زیان آور باشد ولی استفاده از آن برای پوست، کاملا ایمن و بدون ضرر است و هرگز سلامتی شما را تهدید نمیکند.
فواید روغن خردل برای پوست
در شبه قاره هند به فواید روغن خردل برای مراقبت از پوست بیشتر اذعان شده است که زنان خود را با روغن خردل ماساژ می‌‌دهند تا از شر آفتاب سوختگی خلاص شوند و رطوبت پوست را در زمستان حفظ کنند.
به علاوه، روغن خردل حاوی ویتامین‌های A و E به همراه اسید‌های چرب امگا 3 و امگا 6 است که به تقویت و نرمی موها کمک می‌کند.
استفاده منظم از روغن خردل مطمئناً تأثیرگذار خواهد بود، هر چند ممکن است چند ماه طول بکشد تا تأثیر آن را ببینید.
فواید روغن خردل برای سلامت عمومی بدن
همانطور که گفته شد مهم‌ترین فایده روغن خردل برای سلامت قلب است. روغن خردل منبع غنی از اسید‌های چرب غیر اشباع است که به کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت قلب کمک می‌کند.

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که اسانس خردل به طور موثر میتواند باکتری های مضر مانند: اشریشیا کلی (E. coli)، سالمونلا، استافیلوکوک، لیستریا و حتی نوع خاصی از عفونت های مخمری را از بین ببرد. روغن خردل همچنین می تواند به عنوان ترکیبی ضد قارچ استفاده شود.

کمک به گردش خون
مصرف روغن خردل به گردش خون کمک می کند. وقتی خون به راحتی در بدن جریان پیدا کند از بروز بسیاری بیماری ها نیز جلوگیری می شود.

از دیگر خواص روغن خردل می توان به هضم غذا از طریق تحریک ترشح شیره معده و صفرا اشاره کرد.

کاهنده التهاب
با توجه به گفته سازمان جامعه بین المللی عدالت پژوهی (ISJR)، روغن خردل دارای خواص ضد التهابی عالی است. از لحاظ تاریخی، روغن خردل در موارد زیر مورد استفاده قرار گرفته است:

کاهش کلسترول به نوبه خود سطح چربی بدن را کاهش می‌دهد و بدین ترتیب به جلوگیری از چاقی و پرکاری تیروئید کمک می‌کند.
روغن خردل کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. از آنجایی که این روغن حاوی ویتامین E است به تقویت سیستم ایمنی و عملکرد مغز کمک می‌کند و در درمان افسردگی نیز مفید است.
روغن خردل به خاطر وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و ترکیباتی مانند گلوکوزینولات ها و ایزوتیسیانات ها به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند و برای بیماران مبتلا به سرطان مفید است.
از فواید دیگر روغن خردل می‌توان به درمان سردرد، کاهش علائم یائسگی، کاهش فشار خون و تحریک اشتها اشاره کرد. توجه داشته باشید برخی افراد با مصرف روغن خردل دچار سوزش و خارش می‌شوند که در این صورت قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
فواید روغن خردل
ضد قارچ و ضد باکتری
اسانس خردل دارای خاصیت ضد باکتریایی قدرتمندی است.

درمان آرتریت
تسکین درد
کاهش التهاب بیماری های قفسه سینه مانند: برونشیت و پنومونی
تقویت دستگاه گوارش
خواص روغن خردل در تقویت دستگاه گوارش بسیار موثر است. مصرف روغن خردل قبل از غذا باعث تحریک اشتها شده و به هضم غذا نیز کمک می کند. همچنین در جلوگیری از بیماری های گوارشی نیز موثر است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

«دمنوش» از جمله محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها به خصوص در روزها و شب‌های سرد سال است. علاوه بر انواع چای و قهوه که پیشینه‌ای تاریخی و فواید درمانی دارند.

درست کردن چای و دمنوش با انواع مواد طبیعی و شاخه و ساق و برگ گیاهان خوراکی از دیرباز یکی از سرگرمی‌ها و علاقمندی‌های افراد بوده است.

۱۰ دمنوش طبیعی و مفید مناسب سرماخوردگی که در روزهای سرد پاییز و زمستان نوشیدن‌شان حسابی می‌چسبد را در مجله دلگرم بخوانید.

بیشتر بخوانید :

فواید بی نظیر انار پخته برای درمان سرماخوردگی

طرز تهیه ۵ سوپ مقوی و ساده برای درمان سرماخوردگی

۲۸ راهکار درمان خانگی سرماخوردگی + معرفی روش هایی که جواب نمیدهد

۱۰- دمنوش غنچه گل محمدی
دمنوش گل محمدی، دمنوش گل سرخ و دمنوش گل رز همه نام یک نوشیدنی مفید و شفابخش هستند. این دمنوش سنتی و قدیمی سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان است.

خواص ضد‌التهاب آن دردهای مفاصل را کاهش می‌دهد و تاثیر مثبتی در سلامت و جوانسازی پوست و مقابله با پیری پوست، درمان جوش و آکنه و سیاهی دور چشم و نیز آب شدن چربی‌های شکمی دارد.

دمنوش گل‌ محمدی یک نوشیدنی مفید برای تسکین دردهای قائدگی، درمان یبوست و اسهال و نیز درمان سرماخوردگی و سرفه است.

10 دمنوش و چای طبیعی معجزه ای جهت درمان سرماخوردگی

 

نوشیدنی گرم زنجبیل حالت تهوع را به خصوص در زنان باردار درمان می‌کند و یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای کاهش سلول‌های سرطانی در سرطان پوست است.

دمنوش زنجبیل دردهای دوران قائدگی را در زنان کاهش می‌دهد و برای افراد مبتلا به دیابت یک نوشیدنی مفید است.

برای درست کردن این دمنوش مناسب سرماخوردگی کافی است یک تکه زنجبیل تازه را در آب جوش بیندازید و ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. برای کمتر کردن طعم تندی آن می‌توانید یک پر لیمو یا پرتقال خشک، کمی لیموعمانی یا چند قطره آب لیموترش تازه و کمی عسل طبیعی اضافه کنید.

۴- رویبوس یک نوشیدنی گرم برای رفع سرماخوردگی
یک دمنوش قرمز رنگ با اصالت آفریقایی که از جمله پرطرفدارترین نوشیدنی‌های گرم در سرتاسر دنیاست و اتفاقا یک دمنوش مناسب سرماخوردگی هم هست. برخی «چای رویبوس» را اکسیر جوانی و دارویی برای لاغری می‌دانند و برخی دیگر به خاطر خواص آرام‌بخش، ضد استرس، آنتی‌اکسیدان و ضد‌سرطانی که دارد آن را می‌پسندند.

رنگ قرمز چای رویبوس هم جذاب است و هم اشتهاآور و البته از طعم و مزه بی‌نظیر آن هم نباید گذشت. با این‌همه چای رویبوس بیشتر حکم یک دمنوش را دارد تا چای چون فاقد برخی ویژگی‌های چای از جمله کافئین است.

از دیگر خواص دمنوش رویبوس می‌توان به درمان سردرد، ضد‌التهاب و ضد‌میکروب، ضد آکنه و شفاف‌کننده پوست، ضد‌آلرژی و حساسیت و البته تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

نوشیدنی گرم رویبوس که از یک بوته قرمز رنگ به دست می‌آید علیرغم طعم شیرینی طبیعی که دارد یک چربی‌سوز فوق‌العاده است و متابولیسم بدن و سوخت و ساز را بهبود می‌بخشد.

۵- دمنوش مریم گلی
یک دمنوش مفید برای درمان گلودرد و مناسب درمان سرماخوردگی و البته سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر. دمنوش مریم گلی هم عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد و هم در سلامت قلب و عروق و روده بزرگ موثر است.

۶- چای سیاه
«چای سیاه» از جمله قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین نوشیدنی‌های مورد علاقه بشر به خصوص در کشورهای آسیایی است. خاستگاه چای سیاه کوه‌های هیمالیا است و در واقع چای کاشت و برداشت شده در کوه‌های هیمالیا قدیمی‌ترین نوع چای سیاه در دنیاست.

مشاهده
بهترین دمنوش ها برای بهبود سرماخوردگی در فصل زمستان
۱- چای بابونه مناسب سرماخوردگی
یک دمنوش خوشبو و سرشار از آنتی‌اکسیدان که هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و هم آرام‌بخش و خواب‌آور و هم دمنوش مناسب سرماخوردگی است.

در یک تحقیق بر روی ۸۰ زن، آن‌هایی که به مدت دو هفته «چای بابونه» مصرف کرده بودند هم کیفیت خواب‌شان بهتر شده و هم میزان افسردگی در آن‌ها کاهش پیدا کرده بود. چای بابونه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و تاثیر مثبتی روی عملکرد کبد دارد.

۲- دمنوش چای نعناع مناسب برای رفع سرماخوردگی
در دمنوش «چای نعناع» از چای خبری نیست و شما قرار است برگ‌های تازه دم‌کشیده نعنا در آب جوش را به عنوان یک دمنوش مناسب سرماخوردگی میل کنید.

دمنوش نعناع یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای یک خواب راحت شبانه است، پس بهتر است قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان چای نعنا بنوشید. بوی خوش نعنا این دمنوش را به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم در سرتاسر جهان تبدیل کرده است.

در طب باستان از نعنا برای آرام کردن درد و مشکلات معده استفاده می‌شد که این رسم درمانی هنوز هم پابرجاست.علاوه بر این نعنا یک ماده شفابخش و مفید برای پایین آوردن تب و کم کردن التهاب است.

چای نعنا حالت تهوع و استفراغ و دل‌آشوبه را کاهش داده و در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا درد و التهاب گلو را کم می‌کند

10 دمنوش و چای طبیعی معجزه ای جهت درمان سرماخوردگی

۳- دمنوش زنجبیل جهت رفع سرماخوردگی
یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ها برای کم کردن وزن و لاغری. «دمنوش زنجبیل» یک نوشیدنی تند مزه و سرشار از خاصیت و آنتی‌اکسیدان است.

۸- چای دارچین
«دارچین» از جمله شفابخش‌ترین و قدیمی‌ترین ادویه‌جات از زمان تمدن باستان تاکنون است.

یکی از بهترین مصارف دارچین دم کردن آن همراه چای است چرا که در جریان دم کشیدن بسیاری از عناصر آن وارد دمنوش می‌شوند و بسیار بهتر از استفاده از آن به عنوان یک ادویه در پخت غذا می‌توان از خواص بی‌نظیر آن بهره برد.

به همین دلیل دمنوش «چای دارچین» یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش سطح قند خون و کاهش دهنده وزن و موثر در روند لاغری است. دارچین یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و علاوه بر این هم برای درمان سردرد مفید است و هم به کاهش التهاب کمک می‌کند.

طعم چای دارچین را با کمی عسل و لیموترش خوشمزه‌تر کنید.

۹- دمنوش بادرنجبویه
یک نوشیدنی ملایم با طعم و عطر لیمو که خواص درمانی فراوانی دارد و در طب اسلامی هم بسیار توصیه شده است. «دمنوش بادرنجبویه» سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان است و در بهبود سلامت قلب و پوست و نیز تمدد اعصاب و کاهش استرس موثر است.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید براساس نتایج یک تحقیق، نوشیدن دمنوش بادرنجبویه در کاهش استرس، بهبود حافظه و افزایش مهارت‌های پیشرفته ریاضی هم تاثیر دارد.

چای سیاه اگر بدون مواد افزودنی و یک نوشیدنی طبیعی باشد سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان است که هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و هم بدن را در برابر بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی واکسینه می‌کند.

علاوه بر این آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سیاه طبیعی هم سلامت قلب را بهبود می‌بخشند و هم کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند.

10 دمنوش و چای طبیعی معجزه ای جهت درمان سرماخوردگی

۷- دمنوش چای ترش
از جمله محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سرتاسر جهان «چای ترش» است. این دمنوش طبیعی و خوشرنگ را هم به خاطر عاری بودن از کافئین باید در دسته دمنوش‌ها قرار داد اما معمولا به نام چای ترش شناخته می‌شود.

این چای خوشمزه به خاطر مزه و طعم ترشی که دارد هواداران فراوانی دارد و البته برخی از خواص درمانی و شفابخش این چای ترش‌مزه عبارتند از: التیام التهاب دستگاه گوارش و گُر گرفتگی، کاهش دهنده فشار خون، بهبود اختلالات کبد و کیسه صفرا و بهبود متابولیسم بدن، افزایش سوخت و ساز و در نتیجه کاهش وزن.

علاوه بر این چای ترش سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و انواع مواد معدنی است که هم مزایای درمانی فراوانی دارند و هم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با انواع بیماری‌ها تقویت می‌کنند. دمنوش چای ترش یک دمنوش مناسب برای سرماخوردگی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

ریش بز یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی شناخته شده است که خواص معجزه آسایی برای بدن دارد .در طی سنتی و طب ابوعلی سینا از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می نمایند .

گیاه ریش قیمت خرید ویاگرا بز با نام انگلیسی ephedra و نام علمی: Ephedra foliate یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که استفاده از آن مزایای بی شماری را به همراه دارد .نام های دیگر گیاه ریش بز شامل کلیشر،علی جونی،خرس گیاه ،لحیة التیس ، علف خرس ، حشیشة الدب ،ارمک،افدرا،اسپیره کوهی، ملکه چمنزار،علف داماد هوم یا هوما بوده و طبع ریش بز گرم می باشد.

مضرات گیاه ریش بز خرید قرص ویاگرا در اثر زیاده روی در مصرف گیاه ریش بز به علت سمی بودن این گیاه ممکن است عوارض جانبی این گیاه نمایان شده و مضرات گیاه ریش بز به عنوان تهدیدی برای سلامتی شما در نظر گرفته شود .از این رو با رعایت نکات زیر و رعایت تعادل در مصرف این گیاه از بروز عوارض جانبی این گیاه جلوگیری نمایید .

1. مصرف این گیاه به علت تسریع حرکات رحم سبب زایمان زودرس می گردد .لذا برای جلوگیری از سقط جنین از مصرف این گیاه در دوران بارداری خودداری نمایید.
2. استفاده از این گیاه توسط افراد مبتلا به بیماری‌ های کلیوی توصیه نمی گردد .
3. در صورت مصرف دارویی خاص در مورد مصرف ای گیاه حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
4. زیاده روی در مصرف این گیاه می تواند مجر به اختلال در سیستم گردش خون و در نتیجه افزایش فشارخون و تبعات منفی ناشی از آن گردد.
5. با توجه به قابض بودن این گیاه مصرف آن برای مبتلایان به مشکلات صفراوی مضر است .

separator line

بیشتر بخوانید:

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

تقویت پانکراس با گیاهان دارویی خاص!

گیاهان دارویی چربی سوز(لاغر کننده)در طب سنتی

خواص و مضرات گیاه ریش بز در طب سنتی

مشخصات ظاهری گیاه ریش بز
گیاه ریش بز گیاهی بوته ای از تیره گلسرخیان ، بالا رونده یا خزنده با ارتفاعی در حدود یک و نیم شاخه های خوابیده و بسیار سبز است که به شکل دسته های کاکلی شکل با انتهای برگشته مشاهده می شوند .برگ های این گیاه نوک تیز و در قاعده کمی به هم متصل بوده و گل ریش بزی به رنگ سفید و به صورت مجتمع و میوه آن به شکل گوشتی ،قرمز رنگ و شیرین می باشد .این گیاه در ماه های بهمن و اسفند به گل نشسته و معمولا در کنار چشمه ها و چمنزارهای مرطوب می روید .

این گیاه در ایران در استان مازندران و در شهر نور در ارتفاعات 1800 متری مشاهده شده است .روش تکثیر گیاه ریش بز از طریق کاشت بذر بوده و ترکیبات موجود در گیاه ریش بز شامل آلکللوئید، افدرین،سودو افدرین تانن ،ساپونین و املاح معدنی مختلفی از جمله کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم و منگنز می باشد.

خواص درمانی گیاه ریش بز
بیش از 2500 سال است که در طب چینی از خواص این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود .در ادامه سلامت وب امروز شما می توانید مهم ترینخواص درمانی گیاه ریش بز را مطالعه بفرمایید.

1.کاهنده وزن

گیاه ریش بز به عنوان بک چربی سوز طبیعی می تواند در لاغری و کاهش سایز بدن شما نقش چشمگیری داشته باشد .مهم ترین خواص ریش بز برای لاغری شامل افزایش متابولیسم بدن و سوختن چربی های انباشته شده در بدن به صورت طبیعی می باشد.این خاصیت به علت وجود افدرین و سودو افدرین در برگ های این گیاه می باشد.


7.درمان استسقاء

برای درمان استسقاء در حدود بیست و پنج گرم از گل و برگ های آن را در یک لیتر آب جوش بریزید در حدود یک ربع بماند، روزانه سه مرحله هر بار یک فنجان از آن بین غذاها بنوشید.

8.درمان نقرس – گیر ادرار و رماتیسم

به علت دارا بودن اثرات ضد التهابی این گیاه ضد آرتریت بوده و مصرف آن برای درمان بیماری‌ های مفصلی و استخوانی ،درمان نقرس و گیرهای ادراری بسیار نافع است.برای رفع مشکلات یاد شده بیست تا پنجاه گرم از گل های آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و مصرف نمایید .سه بار در روز و هر بار یک فنجان از آن بنوشید.

ریش بز

نحوه استفاده از گیاه ریش بز
علاوه بر فواید نامبرده بهتر است بدانید این گیاه ادرارافزا – مقوی – و جمع کننده است و در ضمن بوی خوبی دارد اگر در میان دست له شود دست به ظاهر چرب می گردد.همچنین تمامی قسمت های گیاهی ریش بز قابل استفاده بوده و از این گیاه می توان به صورت دمکرده و جوشانده استفاده نمود.برای آماده کردن جوشانده گیاه ریش بز کافی است تا 20 گرم گیاه خشک را در یک لیتر آب ریخته و پس از به جوش آمدن مصرف نمود. از این جوشانده می توان برای درمان بیماری های نامبرده روزانه سه بار و هر بار نصف لیوان میل نمود.

2.درمان سرطان

نتایج بررسی ها نشان داده است که مصرف جوشانده این گیاه می تواند در درمان انواع سرطان ها علی الخصوص سرطان مغز موثر باشد .این خاصیت به علت دارا بودن ترکیبات ضد التهابی درون این ماده گیاهی است که از همین رو این گیاه را به یک ماده ضد سرطان تبدیل نموده است .

3.بهبود عملکرد گوارش

مصرف این گیاه در بهبود عملکرد گوارش تاثیر بسزایی دارد .مطالعات نشان داده است با مصرف این گیاه می توان شاهد تحریک ترشح بزاق و شیره معده،آرام نمودن حرکات روده،درمان استفراغ های شدید وبایی و اسهال در بزرگسالان و کودکان باشیم.

4.درمان مشکلات تنفسی

عصاره این گیاه قدرتمند به علت دارا بودن ترکیبی به نام افدرین می تواند در درمان بیماری ها و مشکلات تنفسی از جمله درمان بیماری آسم ،رفع انقباضات برونش و درمان برونشیت،سرماخوردگی، آنفلوانزا، سرفه و تب بالا اثر نافعی داشته باشد.

5.تقویت کننده قلب

این گیاه در تحریک جریان خون و بهبود عملکرد خونرسانی به سایر اعضای بدن نقش موثری داشته و بهترین داروی گیاهی مقوی قلب می باشد.

6.درمان کبد چرب

خواص ریش بز برای کبد بی شمار بودن و نتایج بررسی ها حاکی از درمان بیماری کبد چرب توسط این داروی گیاهی بوده است .عصاره این گیاه با دارا بودن خاصیت چربی سوزی بسیار بالا به عنوان یک فرآورده مکمل در معالجه کبد چرب شناخته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

روکولا که در فارسی به آن شابانک هم گفته می‌شود، نوعی سبزی مدیترانه‌ای است با طعمی تند و تیز. این سبزی با نام‌های دیگری مانند شاهی ایتالیایی هم شناخته می‌شود. روکولا از خانواده کلم‌هاست و مشخصاتش باعث شده با کلم بروکسل، کلم کالی، گل‌کلم و کلم بروکلی در یک گروه قرار بگیرد. از نظر ظاهری، روکولا گیاهی است با برگ‌های کوچک سبز و سفید، ارتفاع آن از ۲۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر متغیر است و برای فروش در مقیاس وسیعی کشت می‌شود. البته به شکل خودرو هم در طبیعت وجود دارد.

۷. افزایش سوخت‌وساز بدن

از کجا قرص ویاگرا ارزان تهیه کنیم ؟ یکی دیگر از خواص روکولا وجود ویتامین‌های ب کمپلکس در آن است که باعث بهبود سوخت‌وساز بدن می‌شود. در ویتامین B کمپلکس، هشت نوع ویتامین B به طور یک‌جا وجود دارد. این مکمل می‌تواند به بهبود سوخت‌وساز بدن کمک کند. مثلا در تولید انرژی، ترکیب چربی‌ها، تولید گلبول‌های قرمز و فعالیت‌های دیگر مرتبط با فرایندهای سلولی و سوخت‌وساز بدن نقش مثبت ایفا می‌کند.

۸. تقویت دید چشم

وجود ماده کاروتنوئید در روکولا به تقویت بینایی کمک شایانی می‌کند. این ماده در روکولا به مقدار فراوانی وجود دارد و به کند شدن فرایند دژنراسیون وابسته‌به‌سن ماکولا می‌انجامد. با افزایش مصرف روکولا در رژیم غذایی می‌توان مانع از بروز این بیماری در سنین بالا شد.

۹. کاهش وزن

از مهم‌ترین خاص روکولا که احتمالا مورد علاقه شما هم هست، باید به کاهش وزن اشاره کرد. این گیاه دارای مواد مغذی بسیار اما کالری اندک است. این مواد می‌توانند بدن‌تان را سالم و در حالتی متعادل نگه دارند. مثلا وجود ویتامین A به تقویت دید و بینایی، دندان و استخوان‌ها کمک می‌کند. فلاونید موجود در روکولا هم مانند بسیاری دیگر از گیاهان از پوست، شُش‌ها و… محافظت می‌کند.

مواد مغذی روکولا
دو فنجان (پیمانه) روکولا حدودا ۴۰ گرم وزن و تقریبا ۱۰ کالری دارد. در روکولا حدود یک گرم پروتئین و ۰.۳ گرم چربی هم موجود است. اگر دو فنجان از این گیاه را مصرف کنید:

۲۰ درصد ویتامینA؛
بیش از ۵۰ درصد ویتامین K؛
۸ درصد ویتامین C، فولات و کلسیم؛
مورد نیاز بدن را تأمین خواهید کرد. سیستمی موسوم به اندی (ANDI)، ارزش غذایی مواد دیلدو ارزان قیمت مختلف را اندازه‌گیری می‌کند. در این سیستم، روکولا در میان ۲۰ ماده برتر از نظر ارزش غذایی قرار دارد. در این سیستم، ویتامین، مواد معدنی، کالری اندک و مواد شیمیایی گیاهی اندازه‌گیری می‌شوند. موادی که بتوانند با کالری اندک و در حجمی کوچک، مواد مغذی زیادی ارائه کنند در این سیستم جایگاه خوبی دارند. در ادامه، اطلاعات دقیق‌تری از مواد مغذی موجود در روکولا آمده است.

کلسیم: این ماده در انعقاد خون مؤثر است. علاوه بر این در سلامت دندان‌ها، استخوان‌ها،ماهیچه‌ها و اعصاب هم نقش دارد.

پتاسیم: ماده معدنی و الکترولیت خرید دیلدو برقی پتاسیم برای بهبود عملکرد قلب و اعصاب لازم است. وجود پتاسیم به انقباضات ماهیچه‌ای هم کمک می‌کند. ضمن اینکه از اثرات منفی سدیم موجود در بدن هم می‌کاهد و به خاطر همین ویژگی برای افراد مبتلا به فشار خون مفید است.

فولات: ویتامین B در تولید DNA و مواد وراثتی نقش دارد. به همین خاطر مصرف این ماده برای زنان باردار ضروری است. کمبود این ماده در بدن زنان باردار موجب مهره‌شکاف در نوزاد می‌شود.

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه روکولا برای سلامتی

گل و دانه‌ها و برگ‌های روکولا همگی قابل استفاده هستند. مزه‌ی خاص و تند برگ‌های آن برای سالاد و سایر غذاهای سرد بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید از آروگولا به عنوان تاپینگ سالمی برای پیتزا، ناچو و ساندویچ استفاده کنید. برگ‌های نرم آن را هم می‌توانید برای از بین بردن بوی بد دهان بجوید. فرقی نمی‌کند آروگولا را چطور مصرف کنید، به هر حال برای سلامتی‌تان مفید خواهد بود.

خواص روکولا
روکولا سرشار از ویتامین‌های مختلف، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. از جمله مواد معدنی موجود در این گیاه می‌توان به کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم و سدیم اشاره کرد. انواع ویتامین B، فولیک اسید، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین Cو… در رکولا به فراوانی یافت می‌شود. وجود روکولا در رژیم غذایی هفتگی بسیار مفید خواهد بود. وجود مواد مغذی مختلف از جمله آنتی‌اکسیدان ها، مواد شیمیایی گیاهی و کاروتنوئید باعث می‌شود تا روکولا انتخابی خاص‌ و مفیدتر از میان سبزیجاتباشد.

کالری این سبزی اندک است و بر خلاف سبزیجات سبزبرگ دیگر، اُگزالات کمتری دارد. اگزالات، ماده‌ای شیمیایی است که مانع از جذب مواد معدنی در بدن می‌شود. به طور کلی روکولا دارای کالری اندک و مواد مغذی فراوان است.


تمام قسمت‌های روکولا اعم از ساقه، برگ و دانه خوردنی است و مانند جعفری برای رفع بوی بدن دهان هم استفاده می‌شود. می‌توانید این سبزی را به‌عنوان جایگزین کاهو و سبزیجات در انواع سالاد و غذاها استفاده کنید.

روکولا

خواص روکولا برای سلامتی


۲. پیشگیری از پوکی استخوان

هر چقدر میزان ویتامین K در بدن کمتر باشد، احتمال شکستگی استخوان‌ها هم بیشتر می‌شود. ویتامین K در بدن به جذب کلسیم کمک می‌کند و مانع از خروج این ماده از طریق ادرار می‌شود. کلسیم هم برای تقویت استخوان‌ها ماده‌ای ضروری است. در هر دو فنجان روکولا، ۶۴ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد. یکی از خواص روکولا تأمین کلسیم روزانه بدن با مصرف دو فنجان از این گیاه است.

۳. درمان دیابت‌ها

برگ‌های سبز روکولا حاوی آنتی‌اکسیدانی موسوم به لیپوئیک اسید هستند. این ماده می‌تواند سطح قند بدن را پایین بیاورد، حساسیت انسولینی (حساسیت به انسولین موجب می‌شود، بدن نیاز کمی به انسولین برای جذب قند خون داشته باشد) را افزایش دهد و از تغییراتی که استرس اکسیداتیو در بیماران مبتلا به دیابت ایجاد می‌کند، جلوگیری به عمل بیاورد. مطالعات نشان می‌دهد، لیپوئیک اسید باعث کاهش نوروپاتی محیطی و نوروپاتی اتونومیک در بیماران دیابتی می‌شود.

در بعضی پژوهش‌ها برای استفاده از اثرگذاری لیپوئیک اسید در بدن بیماران، این ماده را به شکل وریدی به رگ‌ها تزریق می‌کنند که البته مشخص نیست که این روش هم به اندازه مصرف روکولا اثرگذار است یا خیر.

۱. درمان سرطان

در ۳۰ سال گذشته، علم ثابت کرده که مصرف میزان زیادی از سبزیجاتی که در خانواده کلم‌ها قرار دارند به کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمک می‌کنند. از جمله سرطان‌های شاخصی که با مصرف کلم در رژیم غذایی تا حدودی قابل‌پیشگیری هستند، سرطان روده بزرگ و شُش است. وجود ماده‌ای سولفوردار موسوم به سولفورافان به سبزیجات خانواده کلم، رگه‌هایی از تلخی می‌دهد. ضمن اینکه این ماده، خواص مقابله با سرطان هم دارد.

مطالعات حاکی از آن است که روکولا توانایی متوقف کردن رشد ملانوما، سرطان پروستات، سرطان مری و سرطان لوزالمعده را دارد. پژوهشگران دریافته‌اند، سولوفورافان می‌تواند مانع از فعالیت آنزیم HDAC شود. این آنزیم در رشد سلول‌های سرطانی نقش دارد. این خاصیت روکولا و مواد دیگری که قابلیت متوقف کردن سولوفورافان را دارند، باعث می‌شود که در درمان سرطان‌های مختلف نقش مهمی ایفا کنند.

سبزیجات خانواده کلم مانند روکولا، بروکلی، شلغم، کلم کالی، گل‌کلم، کلم بروکسل، ترب سفید، کلم قمری، بروکولینی، آب تره و… در مبارزه و جلوگیری از وقوع سرطان مفید هستند. کلروفیل موجود در روکولا هم باعث می‌شود تا اثرات سرطان‌زای آمین‌های هتروسیکلیک که در هنگام کبابی کردن غذا در دمای بالا ایجاد می‌شوند، از بین برود.

۴. اثرات مثبت بر جسم و عملکرد ورزشی

یکی دیگر از خواص روکولا هم ایجاد امکان تنفس ماهیچه‌ها و دریافت اکسیژن در طول تمرینات ورزشی است. به نظر می‌رسد در تمرینات ورزشی طولانی، نیترات موجود در این گیاه به افزایش تحمل و طاقت بدن کمک می‌کند. محققان معتقدند مصرف این سبزی برای کسانی که به بیماری‌های قلبی-عروقی، تنفسی یا مرتبط با سوخت‌و‌ساز دچار هستند، به راحت‌تر شدن فعالیت‌های جسمانی کمک می‌کند. این افراد به خاطر کمبود اکسیژن نمی‌توانند در فعالیت‌های جسمانی به‌راحتی عمل کنند.

۵. تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در روکولا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. روکولا با وجود ماده مسی که دارد به تولید گلبول‌های سفید کمک می‌کند. ویتامین C هم در دفاع از سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. مصرف این ویتامین می‌تواندرادیکال های آزادی که خطرناک هستند و باعث بروز التهاب می‌شود قبل از ایجاد هر گونه آسیبی از بدن حذف کنند. روکولا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است و ضمن افزایش ایمنی بدن از وقوع سرطان هم جلوگیری می‌کند.

۶. مراقبت‌های قبل از تولد

بسیاری از گیاهان با برگ‌های سبز حاوی فولات هستند. روکولا هم حاوی فولات یا فولیک اسید است. این ماده می‌تواند از وقوع نقایص ذهنی در نوزادان جلوگیری کند. به همین خاطر، بهتر است، مادرانی که در انتظار تولد نوزاد هستند، در رژیم غذایی خود از روکولا استفاده کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

زبان گنجشک چندین گونه دارد و مانند سایر درختان در اوایل بهار برگ می‌دهد. برگ‌هایش شانه‌ای مرکب است و پانزده ته-برگچه بیضی شکل و کمی نوک تیز با دندانه‌های ریز دارد و پشت برگ‌ها صاف و بدون کرک است. گل‌هایش به رنگ قرمز مایل به قهوه ای است که معمولا” قبل از برگ‌ها در اوایل بهار ظاهر می‌شوند. این گل‌ها به صورت خوشه‌ای تبدیل به میوه می‌شوند. هر دانه‌ی میوه بالی بیضی شکل دارد که انتهای آن تیره و قاعده آن قوسی است که در آن یک دانه وجود دارد. دانه باریک و طویل، قهوه‌ای رنگ و شبیه به زبان گنجشک است.

زبان گنجشک در نواحی معتدل زمین می‌روید. شاخه‌های جوان آن تیره رنگ و سیاه و تنه‌ی درخت به رنگ خاکستری است. این درخت عمری طولانی دارد و بر یک پایه می‌روید. کنده‌ی آن در قسمت پایین مانند یک یا چند غده در هم پیچیده است. تنه‌ی آن بستگی به طول عمرش دارد و چون عمر طولانی دارد آن را در بسیاری از خیابان‌ها و پارک‌های عمومی می‌کارند. رشد زیادی می‌کند. به همین دلیل هر ساله در پاییز شاخه‌های آن را می‌برند.

برگ: برگ ها متقابل و مرکب به طول ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر و معمولاً متشکل از ۵ برگچه و تا حدی متفاوت، گاهی پرزدار، دندانه دار یا بدون دندانه به طول ۲ تا ۴ سانتیمتر و پهنای ۲ تا ۲٫۵ سانتیمتر می باشد. رنگ برگ ها سبز روشن است که در پائیز، قبل از خزان زرد رنگ می شود.

گل: گل های چند جنسی و بدون کاسبرگ،نافه با دو پرچم، در اسفند یا اوائل فروردین قبل از باز شدن برگ ها شکوفا می شوند. زبان گنجشک درختی دو پایه است و گل های نر و ماده روی درختان جداگانه شکوفا می شوند. گل های ماده تقریباً سبز و گل های ماده زرد است و ارزش زینتی ندارد.

طرز استفاده از زبان گنجشک
شست و شوی کلیه، مثانه: بیست و پنج گرم زبان گنجشک را با یک و نیم لیوان آب سرد بگذارید یک جوش بزند و به مدت بیست دقیقه دم کنید. یک ساعت بعد آن را صاف کنید و روزی دو مرتبه ترجیحاً صبح و عصر تا بهبودی بنوشید.

رماتیسم: پانزده گرم برگ خشک زبان گنجشک را با یک لیوان آب جوش به مدت سی دقیقه در قوری چینی دم کنید و بعد از هر غذا با کمی عسل شیرین کنید و بنوشید.

نقرس: سی گرم برگ زبان گنجشک را نرم کوبیده و در ظرف مسی سفید شده به مدت بیست دقیقه با یک لیوان آب دم کنید و پس از صاف کردن آن را با عسل شیرین کنید و صبح و عصر بنوشید.

تب: ده گرم برگ خشک زبان گنجشک را نرم کنید و به مدت بیست دقیقه در قوری دم کنید و شب موقع خواب بنوشید.

 

20 گـرم پـودر مـیـوه زبـان گـنـجشک را با 15 گرم پودر جوز هندى یا جواز بوا و 25 گـرم مـغـز گـردوى چـرخ کـرده مـخـلوط نـمـوده ، 150 گـرم عسل را نیز به آن اضافه نمایید و خوب بهم بزنید و روزى یک قاشق مرباخورى از آنرا میل کنید.

5 - رفع بند آمدگى ادرار با زبان گنجشک

اگر فردى دچار بند آمدگى ادرار شده باشد 25 تا 30 گرم برگ زبان گنجشک را در یـک لیـتـر آب جوش ریخته و بمدت 12 دقیقه بگذارید تا دم بکشد، سپس آب آنرا صاف نموده و در دو وعده صبح و عصر میل کند بند آمدگى ادرار او برطرف خواهد شد.

zaban gonjeshk

6 - پایین آوردن تب با زبان گنجشک

پوسـت و شـاخـه هـاى درخـت زبـان گـنـجـشـک داراى خـاصـیـتى تب بر و خلط آور مى باشند و قبل از پیدایش گنه گنه ( کینین ) آنرا براى درمان تب و نوبه بکار مى بردند . به همین منظور استفاده از جوشانده 40 گرم پوست و شاخه هاى زبان گنجشک در یک لیتر آب جهت پایین آوردن تب توصیه مى شود.

7 - دفع سنگ کلیه و مثانه با زبان گنجشک

استفاده از عرق برگ زبان گنجشک به تنهایى یا همراه با عرق خارشتر داروى مفیدى جهت دفـع سـنـگ کـلیـه و مـثـانـه مـى بـاشد. همچنین خوردن پودر زبان گنجشک به تنهایى و بصورت کفلمه یا بصورت دم کرده یک قاشق مرباخورى آن در یک استکان آب جوش بمدت 12 دقیقه مفید است .

8 - درمان یبوست و خشکى مزاج با زبان گنجشک

بـرگـهـاى درخـت زبـان گـنـجـشـک خـاصـیت ملین و مسهل دارد . مصرف کم دم کرده یا پودر برگهاى این گیاه ملین معده بوده و مصرف زیاد آن خاصیت مسهلى دارد .

9 - نقش زبان گنجشک در درمان نازایى خانمها

تخـمـدان هـا سالم و عمل تخمک سازى به حال طبیعى انجام مى شود، اما کیسه رحم به عللى آمـادگـى پـرورش جـنـین را ندارد و یا لوله هاى اویدوکت که تخمک از آنها به رحم مى آید نـاراحـتیهایى دارد، یکى از داروهایى که این قبیل زنها مى توانند به خود بگیرند، پودر مـیـوه زبـان گـنـجـشـک اسـت کـه پس از پاک شدن از خون حیض بخود مى گیرند و بعد از نزدیکى امکان باردار شدن را افزایش مى دهد .

10 - رفع گرفتگى عضلات با زبان گنجشک

قـرار دادن عـضـله گـرفـتـه در آب صـاف شـده جـوشـانـده بـرگ زبان گنجشک یا ضماد بـرگـهـاى تـر و تـازه که آنرا کوبیده و با سرکه مخلوط کرده باشند و همچنین مالیدن روغـن آن بـه مـحل گرفتگى عضلات اثر قاطعى در تسکین درد و رفع گرفتگى عضلات دارد .

لکنت زبان: ده گرم برگ خشک شده زبان گنجشک را با دست شکسته و مغز وسط برگ را خارج کرده به همراه ده گرم عاقرقرها و یک قاشق چایخوری تخم قرفه و هفتاد و پنج گرم مویز سیاه را شکافته هسته‌های آن‌ها را بیرون آورید بعد با هم مخلوط وبکوبید خمیر یکدست بدست آمده خمیر را به قطر یک سانتی‌متر لوله کنید. بعدا” لوله را به حبه های کوچک تقسیم کنید. حبه‌های آماده شده را در جایی دور از آلودگی گردو غبار نگهداری کنید. صبح و ظهر وشب یک عدد میل شود.

آشنایی با خواص باورنکردنی زبان گنجشک

مشاهده
میوه : فندقه های بالدار مستطیلی – واژ تخم مرغی تا بیضوی به رنگ قهوه ای به طول ۲٫۵ سانتیمتر و به صورت خوشه ای بلند آویخته، فقط بر درختان ماده می روید. ارزش زینتی نداشته و از بهار تا زمستان پایا هستند. تابستان باز به حال قبلی خود بر می‌گردد.

زبان گنجشک

ترکیبات زبان گنجشک
ترکیبات شیمیایی درخت زبان گنجشگ تیغ دار : روغن اساسی، چربی، قند، صمغ، آلکالوئیدها (فاگارین، ماگنوفلورین، لوریفولین، نیتیدین، کلریترین)، تانین‌ها، لیگنان (آسارین)، کومارین‌ها، فنول (زانتوکسیلین).

فواید زبان گنجشک
1 - درمان درد روماتیسم با زبان گنجشک

یـک مـشـت از گـل و بـرگـهـاى درخـت زبـان گـنـجـشـک را بـمـدت 15 روز در یـک لیـتـر الکـل 60 درجـه بـخـیـسـانـیـد، سـپـس آنـرا صـاف نـمـوده ، ابـتـدا بـا مـحـلول صـاف شـده ایـن الکـل مـحـل درد را شـسـتـشـو دهـیـد و سـپـس تـفـاله آنـرا بـر محل درد کمپرس و ضماد کنید .

2 - رفع چاقى با زبان گنجشک

افـرادى کـه رژیـم لاغرى مى گیرند بویژه خانمها، چنانچه در رژیم غذائى خود روزانه مـصـرف دو فنجان دم کرده برگهاى زبان گنجشک را در دو وعده صبح و عصر قرار دهند، شاهد نتایج بیشتر، زودتر و موثرترى براى رفع چاقى خود خواهند بود .

3 - درمان نقرس با زبان گنجشک

استفاد از چاى طبى زبان گنجشک (دم کرده برگ آن ) به تنهایى یا همراه با برگ توت فرنگى ، عناب و ترشک در طول چند هفته متوالى تاءثیر زیادى در کاهش اسید اوریک خون و درمان نقرس دارد .

4 - تقویت قواى جنسى با زبان گنجشک

11 - درمان سرفه و تنگى نفس با زبان گنجشک

خوردن شربت یا آب جوشانده برگهاى زبان گنجشک در دو نوبت صبح و عصر، سرفه و تـنـگـى نـفس را که منشاء سردى و رطوبت داشته باشد برطرف مى سازد. همچنین کفلمه پودر برگ زبان گنجشک مفید و موثر است .

درخت زبان گنجشک

خواص درمانی برگ زبان گنجشک
25 تا 30 گرم از آن را در نیم لیتر آب جوش دم کنید وآب صاف کرده آن را هر صبح و عصر هر بار یک فنجان بنوشید معرق و ملین و مسهل است ، ادرار را زیاد میکند و برای درمان ورم کلیه و شن یا سنگ کلیه و مثانه و استسقاء بکار می-رود ، برای درمان نقرس و رماتیسم مفید است.

خواص درمانی تخم زبان گنجشک
5 مثقال آن را نیم کوب کنید و در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف کرده آن را هر نیم ساعت یک قاشق مرباخوری بنوشید ، لکنت زبان را درمان می کند.

در زنان نازا که تخمدان های آنان سالم است و عمل تخمک سازی به حال طبیعی انجام می¬شود اما کیسه رحم آنان به عللی آمادگی پرورش جنین را ندارد و یا لوله های اویدوکت که تخمک از آنها به رحم می¬آید ناراحتی¬هایی دارد می توانند پودر مغز آن را بعد از ظهر بخود برگیرند امکان باردار شدن در آنان افزایش می یابد.

خواص درمانی پوست درخت زبان گنجشک
30 تا 40 گرم از آن را نیم کوب کنید و در یک لیتر آب 5 دقیقه بجوشانید و هر روز سه دفعه و هر بار یک فنجان از آب صاف کرده آن را قبل از غذا بنوشید تونیک و اشتهاآور و تب بر و خلط آور و نرم کننده سینه است.

دمنوش

 

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

روناس (نام علمی: Rubia tinctorum) نام یک گونه از تیره روناسیان (روبیاسه) است. گیاهی است که به حالت خودرو در مناطق مدیترانه، در شمال آفریقا و بعضی مناطق آسیا می‌روید. خاستگاه نخستین آن خاور نزدیک و قفقاز بوده‌است.

روناس در قدیم در ایران به صورت سنتی در تبریز، ارومیه، اراک، فارس و یزد کشت می‌گردید و امروزه نیز به صورت خودرو در استان مرکزی و ساوه به صورت علف هرز در باغ‌ها در و در استان فارس نیز به صورت گیاه مرتعی مشاهده می‌شود.

مهم‌ترین مورد استفاده از روناس در صنعت، رنگرزی جراحی دامپزشکی پشم در صنعت قالی‌بافی و پارچه‌بافی است. ماده رنگی روناس (آلیزارین) امروزه به‌طور صنعتی نیز تهیه می‌شود، با این وجود امروزه، به دلیل کشف رنگ شیمیایی آنیلین، تا حدود زیادی اهمیت خود را از دست داده‌است.

نام های دیگر گیاه روناس رودک، سورچاه، پاس کوه، دودانگ، فوة، عروق الصباغین است.

نسخه 1: اگر تصمیم دارید موهایتان را پر کلاغی کنید می توانید نصف لیوان پودر رناس را با آب مخلوط کنید و آن را به مدت 45 دقیقه روی موهایتان ماسک کنید. هر 10 دقیقه یک بار پوست سر را با کمک این مرهم به خوبی ماساژ دهید.
نسخه 2: 10 گرم ریشه روناس را در یک لیتر آب ریخته و بگذارید برای مدت 10 دقیقه بجوشد. این جوشانده را در وان حمام بریزید و برای رفع بیماری های پوستی در آن استراحت کنید. در ضمن با کمپرس جوشانده روناس روی سر می توانید برای درمان شوره سر نیز بهره بگیرید.
نسخه 3: برای به دست آمدن رنگ قهوه ای تیره برای موهایتان می توانید علاوه بر ریشه روناس، پوست گردو و دانه های قهوه را به میزان مساوی ترکیب و با مقداری آب،‌خمیر کرده و به مدت 45 دقیقه روی سر بگذارید.
بهبود درد سیاتیک با گیاه روناس

جهت تسکین درد سیاتیک از دمکرده آن همراه عسل بنوشند. برای بیماری‌های نرمی استخوان 3 – 2 گرم ریشه روناس را دم‌کرده پس از سردشدن با عسل شیرین نموده میل کنند. جهت رفع یبوست 2 گرم روناس را در 100 سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده پس از سردشدن صبح همراه عسل بنوشند.
رفع سنگ کلیه با گیاه روناس
جهت دفع کردن سنگ کلیه از دمکرده ریشه روناس روزی 3 فنجان بنوشند. جهت لاغرشدن از دمکرده ریشه‌ روناس مصرف‌ شود و یا از تنتور روناس روزی 20 – 10 قطره همراه با کمی آب 2 بار در روز بنوشند. جوشانده ریشه روناس، حالت اسهالی و درد را در سل روده تسکین می‌دهد.

همه چیز در مورد خواص گیاه روناس

مشاهده
روناس


برداشت روناس

خواص و کاربردهای ریشه روناس
ریشه روناس دارای خاصیت مدر، صفرا بر، ملین و تا حدودی اوره خون را کاهش می‌دهد. یکی از خواص آن خاصیت انحلال سنگ‌های مثانه و کلیه است. روناس گیاهی است فوق‌العاده مقاوم به شوری و مقاومت در آن از نوع بردباری است و شوری خاک تا ۰/۳ درصد را به خوبی تحمل می‌کند.

ریشه‌های این گیاه پس از خشک شدن به سادگی پودر شده و در مجاورت با آب چسبناک می‌شود. برداشت روناس معمولاً در اواخر پاییز انجام می‌گیرد. از ریشه روناس در قدیم برای رنگرزی پارچه و نخ استفاده می‌شده‌است.

ریشه روناس دارای ماده‌ای رنگی به نام جوهر روناس می‌باشد که برای رنگرزی بکار می‌رفت ولی بعد از اینکه توانستند این ماده را به طریقه شیمیایی تهیه کنند کشت آن برای تهیه آلیزارین متوقف گردید.

روناس در زمره گیاهان رنگ‌دار صنعتی و دارویی بشمار می‌آید. ریشه روناس حاوی گلیکوزیدهایی به نام اسید روبرتیک، آلیزارین، پورپورین، روبیارین، مواد پکتیکی، رزین و کلسیم است.

ریشه این گیاه بخصوص پارانشیم پوستی آن واجد گلوکوزی است که تحت تأثیر (دیاستازی ۲) تجزیه می‌شود و آلیزارین (Alizarine) می‌دهد. این ماده رنگی اگر درون شیره سلولی دیده شود به رنگ زرد است ولی در مجاورت هوا رنگ آن قرمز می‌شود. ریشه این گیاه شامل چندین ترکیب پلی فنلی مانند: پورپواگزانتین (purpuroxanthin)، کوئینزارین (quinizarin)، پورپورین (purpurin) و آلیزارین (alizarin) می‌باشد.

گیاه روناس

خواص دارویی روناس
روناس از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است.
بازکننده گرفتگی‌ها در بدن است.
ادرارآور است و حبس‌البول را درمان می‌کند.

گیاه شناسی روناس
روناس گیاهی است که به حالت خودرو در مناطق مدیترانه، در شمال آفریقا و بعضی مناطق آسیا می روید. ساقه این گیاه پوشیده از خارهای ریز است و ارتفاع آن تا حدود دو متر می رسد. روناس با استفاده از خارهای ریزی که دارد به دیوار و درختان می چسبد و بالا می رود. برگ های آن بیضی، نوک تیز و دراز بوده که به صورت گروهی و به شکل چتر از کنار ساقه بیرون می آید.

گلهای روناس کوچک و به رنگ زرد مایل به سبز می باشد . میوه آن گوشتی و به رنگ تیره است. ریشه آن به نام روناس معروف است به رنگ قرمز تیره و به صورت دراز ، باریک و استوانه ای می باشد . دارای طعمی تلخ و گس بوده و قسمت مهم این گیاه از نظر طبی محسوب می شود. از ریشه روناس در قدیم برای رنگرزی پارچه و نخ استفاده می شده است.

طرز استفاده از روناس
دم کرده: یک قاشق مربا خوری ریشه خرد شده روناس را در یک لیوان آب جوش ریخته . بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. مقدار مصرف آن نصف فنجان سه بار در روز است.
جوشانده روناس: ۱۰ گرم ریشه روناس را در یک لیتر آب ریخته و بگذارید برای مدت ده دقیقه بجوشد . این جوشیده را در وان حمام بریزید و برای رفع بیماریهای پوستی در آن استراحت کنید .
ترکیبات شیمیایی روناس
ریشه روناس دارای ماده ای رنگی به نام آلیزارین است که برای رنگرزی بکار می رفت ولی بعد از اینکه توانستند این ماده را به طریقه شیمیایی تهیه کنند کشت آن برای تهیه آلیزارین متوقف گردید.

برای معالجه بیماری فلج آن را با عسل مخلوط کرده و به بیمار بدهید.
ترشح شیر را زیاد می‌کند.
یبوست‌های سخت را معالجه می‌کند.
اشتهاآور است.
قاعده‌آور است.
خارش پوست را برطرف می‌کند بدین منظور می‌توان از ضماد استفاده کرد یا اینکه جوشانده آن را در وان حمام بریزید و مدتی در آن استراحت کنید.
اوره خون را پائین می‌آورد.
جوش خوردن استخوان شکسته را تسریع می‌کند.
تورم را در بدن از بین می‌برد.
از کمپرس جوشانده روناس برای رفع بیماری‌های پوستی استفاده کنید
در آذر بایجان و اردبیل به نام «بویاق» معروف است پودر آن را با عسل مخلوط کرده وبا آتل بر روی محل شکستگی استخوان می‌بندند.

در طب سنتی کرمانشاه روناس (رینیاس در کردی) با زرده تخم مرغ کردی به شکل ضماد برای شکستگی استخوان همراه با آتل به مدت سه روز استفاده می‌شود. در آذربایجان و اردبیل به نام «بویاق» معروف است آن را با عسل مخلوط کرده وبا آتل بر روی محل شکستگی استخوان می‌بندند.

ریشه روناس

سایر خواص درمانی روناس
درمان شوره سر با ماسک گیاه روناس

روناس علاوه بر آنکه می تواند طیف رنگ های قهوه ای تیره، مشکی و پر کلاغی را ایجاد کند، می تواند به درمان شوره سر و درمان و پیشگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر شما کمک کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

روغن خراطین باسن روش صحیح استفاده طریقه مصرف روغن خراطین برای چاقی صورت


باسن هم مثل دیگر اندام های بدن در زیبایی فواید روغن خراطین برای واژن ظاهر بسیار اهمیت دارد و داشتن لب ، گونه ، سینه و باسن اهمیت زیادی دارد

خراطین برای خط اخم خط لبخند و گودی زیر چشم روش صحیح استفاده
همانطور که میدانید زیبایی چهره بسیار مورد اهمیت هست و صورت دارای خطوط اصلا جذابیت ندارد و باعث زیاد نشون دادن صورت خستگی زیاد و کسی از نگاه کردن به اون چهره حس خوبی دریافت نمیکند

روغن خراطین صورت : خطوط چهره طبیعی هستند با گذشت زمان و عواملی چون : قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید ، آلودگی ها رسیدگی نکردن به پوست ، خم کردن و یا خنده زیاد ( ایحاد خط لبخند و گود شدن اون قسمت به مرور زمان ) میشود ، ناراحت نشوید ، شما اولین نفری نیستید که تصمیم به استفاده از کیر را دارد !

به صورت دورانی ( دایره ای ) و عمودی ( از ” پایین ” به بالا ) ماساژ دهید

کمی محکم ماساژ دهید تا باعث جذب بهتر شود

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

حتما به باسن خود ضربه بزنید تا باعث دیلدو تحویل درب منزل تحریک پوست جذب بهتر شود

نکات مهم در استفاده از روغن خراطین باسن

حتما برای ماساژ زمان مناسبی بزارید

در هر ۲۴ ساعت بهتر است که حداکثر روزی بار (با فاصله ۱۲ ساعت ) و حداقل یک بار استفاده کنید

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

پس از زدن حتما از طرفین به سمت وسط ماساژ دهید ” کمی محکم ماساژ دهید ”

حتما هر دو قسمت باسن مساوی ماساژ دهید

حتما از پایین به بالا ماساژ دهید


از آنجایی که خانم های ایرانی با موضوع آرایش و زیبایی و سلامت پوست دارند به راحتی متوجه خطوط و گودی زیر چشم میشوند که به لطف خدا با استفاده از روغن خراطین میتوانید به صورت طبیعی این خطوط گودی را رفع کنید

دلایل اصلی گودی زیر چشم تغذیه نامناسب مصرف کم روزانه آب رژیم لاغری غیر اصولی ، ژنتیک وزن کم و . . .


عوامل کوچک بودن باسن بانوان :

نشستن زیاد بر روی  ( شغل های پشت میز نشینی )

لاغری های غیر اصولی

ژنتیک

ورزش های غیر اصولی

راه هایی هم برای برجسته کردن باسن وجود دارد که تزریق ژل ( طبیعتا دارای عوارض بسیار ) ، رژیم های چاقی ( با چاق شدن تمام بدن چاق میشود ! ) تنها راه های طبیعی و بدون عروسک جنسی عوارض برای برجستگی باسن ” ورزش ” ( نیاز به برنامه درست ورزشی ، تغذیه مناسب ، استمرار ، پشتکار ) استفاده از روغن خراطین اصل میباشد

روش استفاده صحیح از روغن خراطین باسن

در ابتدا باسن خود را تمیز کنید تا چرب نباشد

سپس را روی باسن خود بریزید و ماساژ دهید

در ابتدا حسابی ورزش کنید مثل همیشه ( مثال : شکم ) و تمریناتی که مربی برای ” شکم ” به شما داده را درست و با تمام توان انجام دهید

سپس بدن خود را بشویید را روی شکم بزنید و با حوصله کامل ماساژ دهید تا جذب شود

سپس از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش واژن مصنوعی استفاده برای لب توضیح داده شده)

نکات مهم برای بدنسازان

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

حتما بزارید ۲۴ ساعت روی پوست باقی بماند و نشویید

برای بدنسازان روش صحیح استفاده خراطین
طریقه مصرف روغن خراطین برای چاقی صورت داشتن بدنی ماهیچه ای بسیار جذاب خاص هست و نیازمند ورزش کردن هست و هیچ راه دیلدو جایگزینی هم ندارد اما میتوان پس از ایجاد ماهیچه آن را با روغن خراطین حجم و تقویت کرد

دقت داشته باشید که داشتن عالی و حرفه ای شما نیازمند برنامه غذایی صحیح تمرینات اصولی و زیر نظر مربی متخصص نیاز هست قرار بگیرید

اما به جای مصرف ” پودر و مکمل ” ، ” آمپول ” که درکنار برجسته کردن اندام ( البته موقت ) بهترین گزینه که عوارضی هم ندارد استفاده از روغن خراطین هست طریقه مصرف روغن خراطین برای چاقی صورت

در نظر داشته باشید پودر الت مصنوعی مکمل ها صدمه بسیاری به دستگاه گوارش و کبد میزنند

روش صحیح استفاده از روغن خراطین بدنسازان

حداقل روزی دو بار حداکثر روزی یک بار استفاده کنید حتما یکبار بعد از تمرینات ورزشی خراطین را استفاده کنید

اگر برای مثل میخواهید برای شکم استفاده کنید  حتما تمرینات ورزشی مربوط به شکم را بهتر انجام دهید

استمرار و مداومت داشته باشید

تعداد بازدید از این مطلب: 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

دانه گیاهی چشوم یا چاکسوم (که این نام، نام هندی آن می باشد) خلاف باور عده ایی نقشی در کاهش وزن و لاغری ندارد. طبع این دانه گرم و خشک است و در منابع طب سنتی قدرت تحلیل برندگی به آن نسبت داده شده است.


موارد احتیاطی و منع مصرف دانه گیاهی چشوم
مصرف دانه گیاهی چشوم باید با تجویز پزشک باشد. ماده ایی به نام چاکسین در دانه گیاهی چشوم وجود دارد که باعث تضعیف قلب، تنفس و اعصاب می‌گردد لذا از خوردن مستقیم آن خودداری گردد. این دانه ی گیاهی تحت هیچ شرایطی به عنوان خوراکی و لاغری توصیه نمی گردد.

شیوه مصرف دانه گیاهی چشوم
جهت استفاده دانه چشوم ابتدا باید آن را خیسانده تا پوست آن نرم شده سپس پوست را جدا کرده با گلاب ساییده مصرف نمود.

separator line

بیشتر بخوانید:


دانه ی گیاهی چشوم کاربرد خوراکی نداشته و از آن استفاده موضعی به شکل ضماد می گردد.

نام‌های دیگر آن عبارتند از: تشمیزج، اقاقالیس، تشمیزک، چشمک، حب‌السودان، چِشُم و چاکسو

خواص درمانی دانه گیاهی چشوم
دفع کننده کرمک: دانه آن دفع کننده کرمک می باشد.
رفع ورم ملتحمه چشم و قطع ریزش اشک و خارش چشم و رفع کدورت چشم: بدین منظور دانه‌ های این گیاه را با گلاب ساییده و بصورت ضماد برای چشم استفاده گردد.
روش دیگر برای درمان امراض چشم: چند عدد چشوم را داخل پیاز در زیر آتش پخته سپس پوست آن را کنده با مامیران، زعفران و نبات به صورت سرمه درست نموده و به چشم بمالند.
خواب‌آور: میوه و برگ چشوم خواب‌آور است.
بهبود عوارض کم کاری تیرویید: ترکیب دانه گیاهی چشوم با بولاغ اوتی برای بهبود عوارض کم کاری تیرویید مناسب می باشد.
دفع کننده سنگ کلیه و مثانه: بدین منظور ابتدا دانه گیاهی چشوم را خیس نموده سپس پوست آن را گرفته با گلاب ساییده 2 ساعت بعد از غذا همراه شربت سکنجبین میل شود.
گیاه چشوم

 

درمان گیاهی استرس : ۱۵ داروی گیاهی برای درمان استرس در طب سنتی

۶۰ مورد از خواص و فواید دارویی و درمانی گیاه افسنطین (افسنتین)

معجزات گیاه کلپوره (مریم نخودی) از دیدگاه در طب سنتی

خواص دارویی دانه گیاهی چشوم

تعداد بازدید از این مطلب: 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

چوچاق یا زولنگ از جمله گیاهان دارویی با پتاسیل های ناشناخته است که رو به فراموشی است این گیاه دارای مصارف متعددی همچون سبزی کاری، گل کاری و دارویی و از جمله مصارف دارویی این گونه مدر، مسکن درد، اشتها آور و خاصیت آنتی اکسیدانی است. محققان به تازگی دریافتند که از گیاه زولنگ می توان برای کاهش آهن خون در بیماران تالاسمی هم استفاده کرد.

در مازندران و گیلان از برگهای جوان چوچاغ برای آشپزی و معطرکردن بسیاری از غذاهای محلی استفاده می شود. از جمله استفاده آن در ترشیجات مانند هفتا بیجار یا ماست دوغ یا ترشی زیتون است. از ریشه این گیاه به عنوان یک شیرینی قندی استفاده می شد. همچنین از انواع آب پز شده و یا برشته شده ریشه به عنوان نوعی سبزیجات مصرف می گردد و به علت هضم آسان آن بسیار مناسب می باشد. از شاخه های جوان این گیاه میتوان به عنوان جایگزینیی مناسب برای مارچوبه دانست.

مضرات چوچاق
تاکنون مضرات خاصی برای این گیاه گزارش نشده است ولی به طور کلی مصرف بی رویه هر گیاهی مضر می باشد .

separator line

بیشتر بخوانید:

معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

درمان سر درد های عصبی و میگرن با طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با خواص گیاه چوچاق

چوچاق (گیلکی) یا زِلِنگ (مازندرانی) نام علمی (Eryngium planum)، در شمال ایران از گیاهان خوراکی است. دکتر زرگری آنرا زیر نام Eryngium coroleum آورده است. نام آلمانی آن Flachblättriger Mannstreu است.

در طب سنتی اروپا به عنوان یک مدر، یک محرک، و اشتها آور با توجه به طعم آن بعنوان اسانس مورد استفاده قرار می گیرد. تجزیه عصاره ساقه و ریشه نشان می دهد خاصیت ضد قارچ قابل توجه و فعالیت ضد باکتری متوسط دارد.

 

ترکیبات چوچاق

عمده ترکیبات موجود در زولنگ شامل اسانس های مختلفی مانند لیمونن ، آلفا پی نن و اسید فولیک است ، همچنین ریشه گیاه دارای تانن ، قند ساکارز و اسانس زولنگ با بویی مطبوع حدود 88 درصد است.

چوچاق

خواص دارویی چوچاق
این گیاه دارای مصارف متعددی همچون سبزی کاری ، گل کاری و دارویی و از جمله مصارف دارویی این گونه مدر ، مسکن درد ، اشتها آور و خاصیت آنتی اکسیدانی است . محققان به تازگی دریافتند که از گیاه زولنگ می توان برای کاهش آهن خون در بیماران تالاسمی هم استفاده کرد.
خاصیت دارویی اصلی این گیاه در ریشه آن نهفته می باشد. ریشه ضد اسپاسم، معطر، معرق، ادرار آور، خلط، گلوکوفاژ و محرک است. برای بهترین استفاده دارویی از ریشه، باید در پاییز برداشت شود. خواص درمانی اصلی ریشه برای درمان سیاه سرفه، عفونت های ادراری، بیماری های کبد و کلیه ها، تحلیل ورم ها و ناراحتی های پوستی اصتفده می شود.
ریشه این گیاه محرک قوای جنسی می باشد و از خاکستر این گیاه برای درمان بواسیر استفاده می شود. این گیاه آرامش بخش اعصاب، تسکین دهنده بیماری های رماتیسمی و رفع التهابات می باشد.

به دلیل داشتن اسید فولیک خون ساز است، پادزهر سموم، جوشانده آن مسکن درد پهلو، جوشانده بیخ آن همراه شکر بادشکن و جهت از بین بردن نفخ و درد پهلو مفید است. ادرار، شیر و عرق را افزایش می دهد، سنگ کلیه و مثانه را از بین می برد. مربای بیخ تازه آن خوشبو کننده دهان و محرک باه است.

نام فارسی آن شش شاخ است. در مازندران به آن زولنگ معنی قسم اخیر قرصعنه به، در شهسوار ششاک و رامسر شوشاخ (در واقع شش شاخ) و در گیلان آن را چوچاق و یا انارچوقاق می گویند. اعراب آن را قرصعنه مسدس می نامند. در داروسازی سنتی ایران به بسیاری از خارهای دارویی که تعداد آن ها از ده گونه بیشتر است، قرصعنه گویند، ولی در اصل منظور همان زولنگ می باشد. گیاه زولنگ خاردار و از تیره چتریان است، زولنگ گیاهی است چندساله که اغلب به رنگ آبی آسمانی، با پراکندگی در شمال ایران در مناطق جلگه ای از رامسر تا گلوگاه و ارتفاعات میانی البرز در شیب های شمالی قابل رویش است. زولنگ بومی نواحی شمال ایران می باشد.

مشاهده
زولنگ

مشخصات گیاه چوچاق یا زولنگ
گیاه زولنگ خاردار و از تیره چتریان است، زولنگ گیاهی است چندساله که اغلب به رنگ آبی آسمانی، با پراکندگی در شمال ایران در مناطق جلگه ای از رامسر تا گلوگاه و ارتفاعات میانی البرز در شیب های شمالی قابل رویش است. زولنگ بومی نواحی شمال ایران می باشد.و در مزارع و لبه جویهای اکثر نقاط دنیا از جمله شمال ایران فراوان است این گیاه در جوانی دارای برگ نرم و لطیف و شادابی است که برای مصارف غذایی به کار می رود. در هنگام بلوغ دارای خارهای می شود که هر چند پنج شاخه است ولی شش شاخ نامیده می شود.

بنابراین گیاه از از گروه خارداران و از تیره چتریان است. داراى برگهاى بزرگ با بریدگی هاى عمیق مى باشد. لبه برگ هاى مضرس و هر لبه به خارى منتهى مى شود و بعلاوه تمام قسمت هاى گیاه حتى گل آن خاردار است . برگهاى شش شاخ در بلوغ قهوه اى رنگ و کله قندى بوده ، بوى هویج مى دهد و در بعضى از انواع بیابانى آن تا عمق دو مترى در زمین فرو مى رود. گلهاى آن با این که نوش فراوان دارد، مورد استفاده زنبور عسل نیست . قسمت هاى هوایى گیاه هنگامى که تر و تازه است ، بیش تر مورد استفاده و کاربرد است ؛ زیرا مى توان از آن پخت و پز استفاده کرد به عنوان بهترین سبزى خورشتى به کار گرفت.

عصاره بیخ آن برای عقب افتادگی عادت ماهیانه مفید است، پماد بیخ آن با آرد جو و برگ کاسنی نرم کننده ورم های سخت می باشد.

گیاه دارویی

طرز مصرف چوچاق
یکی از راهکار های استفاده از چوچاق استفاده از آن در غذا هایی چون سبزی پلو ماهی ، کوکو سبزی ، زیتون پرورده و … می باشد . چوچاق را می توانید خشک کرده و به عنوان چاشنی در غذا استفاده کنید .

این گیاه را می توان به صورت خشک و تر به صورت دمنوش استفاده کرد . بدین منظور آب جوش را روی گیاه ریخته و آن را دم کنید . پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه صاف کرده و میل کنید . برای تهیه جوشانده این گیاه ، چوچاق را به همراه آب روی حرارت قرار داده تا مدتی بجوشد ، آنگاه صاف کرده و میل کنید .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

ریوند در کتب طب سنتی با نام های ریوند چینی یا ریوند تاتار نام برده می شود. به فارسی گونه اهلی آن را ریواس و وحشی آن را راوند و در اصطلاح محلی بلوچستان به گونه ای از آن که در آن خطه می روید راواش و فیل گوش گویند. به عربی ریباس و ریباج و به هندی آن را ریوند چینی نامند. گیاه ریوند در اغلب دامنه کوه‌های کشورهای شرقی به خصوص چین و در ایران در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی یافت می‌شود.

با مصرف بیش از حد درازمدت، ریوند ممکن است اثرات سمی گلایکوزیدهای قلب را افزایش دهد. اثر آنتی آریتمیک ممکن است به علت از دست رفتن پتاسیم باشد. کمبود پتاسیم می تواند با استفاده همزمان از دیورتیک های تیازید، کورتیکواستروئیدها یا ریشه شیرین بیان افزایش یابد. علاوه بر این، زمان حمل و نقل روده تیره ممکن است جذب داروهای خوراکی را کاهش دهد.

عوارض جانبی گیاه ریوند
آزمایشات بالینی با استفاده از عصاره ریوند چندین مدت زمان باطل شدن طلسم عارضه جانبی را گزارش می دهند؛ بیشترین ارتباط با علائم GI خفیف است که بدون درمان می شود.

اسهال موضعی در یک گزارش مورد اشاره قرار گرفت. مقدار کمی از ریوند ها ممکن است موجب اسهال رحم گردند در بیماران مبتلا به سنگ کلیه توصیه نمی شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی

۳۰ نسخه گیاهی و خانگی برای پاکسازی روده از عظمت خدای درون سموم بدن

آشنایی با گیاه ریوند و خواص آن برای سلامتی

خصوصیات گیاه شناسی ریوند
ریوند گیاهی است چند ساله با ساقه‌ای بلند به ارتفاع حدود یک متر گاهی موارد بیشتر و دارای ساقه‌ی زیرزمینی متورم و ضخیم می‌باشد. برگ‌های آن بزرگ، پنجه‌ای و کناره‌ی برگ‌ها دندانه‌دار و به صورت مجتمع در قاعده‌ی گیاه قرار دارند. دمبرگ‌ها دراز، گوشتی و به رنگ قرمز ارغوانی هستند. ساقه‌های مولد گل از درون انبوه برگ‌ها خارج شده و به 2 الی 3 متر ممکن است برسند. در قسمت فوقانی محور این ساقه‌ها گل‌های خوشه‌ای به رنگ سبز مایل به زرد یا مایل به قرمز ظاهر می‌شوند.

ریوند

مشخصات انواع ریوند در بازار !
ریوند چینی به شکل قطعاتی است مدور به رنگ زرد چرک و خیلی سخت، فواید روغن خراطین برای واژن طعم آن تلخ و زیر دندان به شدت صدا می دهد. رنگ گرد آن پس از کوبیدن نارنجی و معمولا در یک طرف هر قطعه ریوند سوراخی است که محل آویزان کردن آن در موقع خشک کردن بوده است.

 

مشاهده
از نظر ترکیبات شیمیایی به طور کلی ماده تلخی به نام راپونتی سین، یک ماده رنگی به نام رئین، آهک و پتاس و اکسلیک اسید و مالیک اسید، سولفوریک اسید، کریزوفانیک اسید و سرانجام صمغ، نشاسته چه چیزی به صورتمان بزنیم تا ریش در بیاوریم ؟ تانن و اسانس یافت می شود.

 

ریوند خشک

خواص و کاربرد ریوند

در چین مرسوم است که ریوند را از ریشه گیاه 6 – 7 ساله گرفته در اوایل پاییز از زمین خارج می کنند، و دارویی تلخ و خنک کننده از آن تهیه می کنند که برای ناراحتی های معده، یبوست، دندان درد، سردرد،استسقا، یرقان و خونریزی های داخلی تجویز می شود.

ریوند یک داروی ملین، خونساز، تونیک و مقوی معده و قابض است و به ویژه برای معالجه ناراحتی دفترچه راهنمای پلوپز فلر های ناشی از هجوم الدم در ناحیه لگن زنان، مانند احساس درد در موقع هم بستری و ترشح ادرار با درد و قطع تب های بچه ها و تب مالاریا مفید است. گرد ریوند مخلوط با سرکه برای پراکنده کردن کاهش درد که در اثر ضربه و یا افتادن در عضوی ایجاد شده مفید است و اگر با برنج تخمیر شده خورده شود برای ناراحتی های تنفسی که در اثر حرارت و رطوبت پیدا شده نافع است.

تاریخچه مصرف ریوند
ریوند از چندین گونه Rheum گرفته شده است. گیاه چند ساله دارای پایه مخروطی است راهنمای فارسی آپشن های سانتافه که درون آن گوشتی و زرد است و برگ های بزرگ، نافذ و برگ 7 لوب را از 30 تا 46 سانتی متر تولید می کند. تیغه یا برگ سبز گیاه اغلب به علت غلظت اسید اسکولیک بالاتر از سموم است. با این حال، سایر مواد شیمیایی گیاه نیز سمی هستند. ساقه های خوراکی تا قطر 45 سانتیمتر و 2.5 تا 5 سانتیمتر و در کیک ها، جگر، ژله ها، سس ها و آب میوه استفاده می شود.

ریوند برای اولین بار و به عنوان یکی از داروهای نابالغ در قدیمی ترین کتاب های گیاهی چینی ثبت شد ، از 22 تا 250 سال قبل از میلاد، رتبه بندی شد. در دهه 1780، اجزای فعال ریشه و گیاه هنوز ناشناخته بودند. در ابتدا، محققان متوجه شدند که ریشه دارویی از چندین گونه یا گونه رنجه استفاده شده است. در اواخر قرن نوزدهم مشخص شد که خصوصیات دارویی ریوند تحت شرایطی است که در آن ریشه ها رشد کرده اند، مانند ترکیب خاک و آب و هوا.

ریوند از قرن سیزدهم در اروپا از نظر پزشکی استفاده شده است. این گیاه از شرق مدیترانه به وسیله ثروت با دارچین جاده ابریشم که از چین در آسیای مرکزی پخش می شود، آورده شده است. اولین گزارش از مشاهده گیاه در محل در کوه بلغارستان بود. در سال 1731، در یک مرز مغولستانی یک کمیسیون ریوند برای وارد کردن بهترین ریشه ممکن در قیمت ثابت تنظیم شد. در همان زمان، شرکت بریتیش شرق هند، موقعیت خود را در بنادر چینی گرفت. هر دو شرکت اروپایی را با ریوند عرضه کردند.

گرد ریوند چه خواصی دارد؟
از نظر حکمای طب سنتی ایرانی ریوند یا بیخ گیاه از نظر طبیعت کمی گرم و خشک است و در عین حال رطوبت دارد به همین دلیل زود کرم می گذارد، از گرد زرد رنگ ریوند که تلخ است به عنوان اشتها آور و مسهل استفاده می شود، اگر گرد ریوند را حرارت دهند، خاصیت مسهلی آن تقریبا از دست می رود ولی سایر خواص آن مانند تقویت معده باقی می ماند.

به این دلیل است که گرد آن در مواردی که نظر خاصیت مسهلی آن است به صورت گرد مخلوط با سایر گردها می خورند. گرد ریوند اگر به مقدار 4 گرم خورده شود در عین حال که مسهل است، ایجاد قولنج نکرده و معده و امعا را خسته نمی کند در صورتی که سایر مسهل ها معمولا اشتها را کم کرده و ایجاد ضعف می نمایند ولی ریوند معده را تقویت کرده به هیجان بدن می افزاید.

طرز تهیه دمنوش ریوند
چند تکه ریوند + مقداری آب که روی آن را بپوشاند. با شعله مستقیم آرام جوش آورده بعد آن را با شعله غیز مستقیم ۲ الی ۳ ساعت دم بکشد تا به رنگ آلبالویی در آید بعد از دم کشیدن کامل حتماً چای را از صافی گذرانده و تفاله آن را جدا کنید.

دمنوش

سایر خواص ریوند
دمنوش ریوند چینی مقوی ملین و کرم کش است
قند خون را کم می کند و لوز المعده را وادار به ترشح انسولین کرده
برای رفع جوش بدن استفاده ازدمنوش ریوند چینی مفید است
برای بی اشتهایی-درد معده و بیماری های کبدی نافع است
باعث تقویت معده و روده شده و تنظیم کننده ترشحات و حرکات معده است
سستی و خماری را بر طرف میکند و مسرت بخش است
برای امراض وبایی و اسهال مفید است
خون را تصفیه می کند
چکاندن آب تازه ریواس در چشم سبب تقویت بینایی واز بین رفتن لکه های سفید چشم می گردد
دمنوش ریوند چینی برای تقویت موی سر مفید است است
اگر با حنا مخلوط شود رنگ مو را شرابی میکند
دمنوش ریوند چیی باعث تمیزی ظروف آلومینیومی می شود
شربت کاملا طبیعی که دارای ترکیباتی افزوده می باشد که در درمان بسیاری از بیماریها مفید می باشد.
راوند

مضرات مصرف ریوند

بارداری / شیردهی

اجتناب از دوز بیشتر از آنچه در غذا یافت می شود، زیرا ایمنی و اثربخشی ثابت نشده است. عصاره ریوند در فشار خون بالا در بارداری با 0.75 گرم در روز 50 مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال، آنتراکینون ها ممکن است اثر محرک رحمی و ژنوتوکسیک داشته باشند

 

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

استراتژی های متعددی وجود دارد که برای بهبود خواب شبانه توصیه می شوند. در این مقاله13 روغن معطر را به شما معرفی می کنیم که از بی خوابی پیشگیری نموده و کمک می کند خواب عمیق وخوبی تجربه کنید.

13. فواید گلاب برای درمان بی خوابی
آب گل رز ابزاری قدیمی برای درمان بی خوابی های مزمن می باشد که یک گیاه آرام بخش پر فایده می باشد .
آب گل رز برای تقویت حافظه بسیار مناسب است
آب گل رز استرس را کاهش می دهد
آب گل رز هیچ ضرری ندارد و به مراتب از داروهای دیگر بهتر است.
با اسپری کردن آب گل رز بالش و تخت شما بوی خوبی می گیرد و به شما نیز آرامش می بخشد . در ادامه با نحوه ساخت این اسپری آشنا شوید.

بیشتر بخوانید :

خواب عمیق و راه حل هایی برای عمیق خوابیدن

فواید خواب چیست؟راههای خوب خوابیدن را میدانید؟

روغن هسته انار برای تنگی واژن در کدام روز، ساعت و ماه از سال تعبیر خواب صحت دارد ؟

تست خواب ( پلی سومنوگرافی ) چه زمانی انجام میشود ؟

ریشه یابی و درمان مشکلات خواب سالمندان

کدام خواب (کم،زیاد) سلامت شما را به خطر می اندازد ؟

معرفی 13 روغن و اسانس آرام بخش برای داشتن خواب راحت

 

در آروماتراپی اسطوخودوس بیشترین ارزش را دارد. تاثیر آن بر سیستم عصبی به علت اثر آرام بخشی که دارد غیر قابل انکار است. اسطوخودوس حتی در بی خوابی های مزمن می تواد موثر باشد.

نحوه استفاده :

15 قطره روغن اسطوخودوس را در دستگاه بخور ریخته و شب آن را روشن بگذارید. یا یک قطره از آن را روی صورت، گردن، دست و پا بزنید و ماساژ دهید.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی


2. درمان بیخوابی با روغن چوب سدر
روغن چوب سدر را برای راحت خوابیدن می توانید قبل از رفتن به خواب از آن استفاده کنید.

روغن چوب سدر استرس و اضطراب را کاهش می دهد و سبب آزاد شدن ملاتونین گردد که باعث می شود هر چه سریعتر به خواب بروید.

نحوه استفاده:

شما می توانید چند قطره از روغن چوب سدر در اتاق خواب اسپری کنید، و یا روغن چوب سدر را با یک روغن حامل مخلوط کنید و چند قطره از آن را قبل از خواب بر روی پیشانی، شقیقه و گردن خود بمالید.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی


3. درمان بیخوابی با روغن اسانس پرتقال تلخ
خواص آرام بخش و آرام کننده روغن پرتقال به طور موثری در درمان بی خوابی ، افسردگی، استرس و عصبانیت کمک می کند.

از این روغن هم می توانید در دستگاه بخور یا در ترکیب با یک روغن حامل برای ماساژ استفاده کنید یا یک قطره از آن را روی بالش یا لباس خود بزنید بطوریکه مستقیما بویش وارد بینی شما شود.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی


4. درمان بیخوابی با روغن اسانس ماندارین
اگر با مشکلات ناشی از تنش و شلوغی زندگی روزمره درگیری دارید، اسانس ماندارین برای آرامش شما بسبار مفید است.

نحوه استفاده :

بهترین راه استفاده از آن اضافه کرده 15 قطره روغن اسانس به دستگاه بخور قبل از خواب است و یا صبح و شب دو قطره از آن را در یک قاشق روغن زیتون ریخته میل نمایید.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی

داشتن خواب راحت شبانه یک نیاز فیزیولوژیکی است. خواب به شما کمک می کند تا بتوانید به درستی فکر کنید و بهتر تمرکز کنید ولی خواب ناکافی روی سلامت روحی و جسمی شما تاثیر می گذارد.

امروزه آروماتراپی یا عطر درمانی روشی موثر برای ایجاد آرامش در افراد است.
سبک زندگی امروزه بسیار پر تش است و سبب ایجاد استرس در افراد می شود که بی خوابی را تشدید می کند. وقتی شما نتوانید به خوبی بخوابید دچار اخلاق بد، ضعف عمومی، تحریک پذیری و یا خستگی عمومی می شوید. استرس همچینین می تواند نشانه ای از اختلالات عاطفی مانند افسردگی و اضطراب باشد.

خوشبختانه آروماتراپی به عنوان یک هنر با فرهنگ درمانی به شما در مقابله با بیماری ها کمک می کند و کمک میکند که احساس بهتری داشته باشید.

yektanet-logo-sign
تبلیغ
رسانه ملی و عادل فردوسی پور، کدام برنده است؟
رسانه ملی و عادل فردوسی پور، کدام برنده است؟

مشاهده
روغن های معطر را می توانید در ماساژ یا بخور استفاده نمایید تا به کاهش تنش اضطراب و افسردگی شما کمک کنند.

1. درمان بیخوابی با روغن اسانس اسطوخودوس
درمان بیخوابی با روغن اسانس اسطوخودوس، با ارزش ترین روغن معطر

5. روغن چوب صندل برای داشتن خواب راحت
روغن صندل (Sandalwood) می تواند تولید ملاتونین را تحریک کند، ملاتونین یک انتقال دهنده عصبی مهم است که می تواند ریتم های روزانه را تنظیم کند و به شما در دستیابی به الگوهای طبیعی خواب کمک نماید.

این روغن یک آرامبخش قوی است که به از بین رفتن افکار هیجان انگیز و استرس زا کمک می کند.

نحوه استفاده:

عطر چوب صندل برای داشتن خوابی عمیق بسیار مفید است، بنابراین این عطر را در اتاق خواب اسپری کنید یا از آن برای رایحه درمانی قبل از خواب استفاده نمایید.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی

 

این روغن گیاهی می تواند برخی از انتقال دهنده های عصبی مغز را رها کرده و میزان استرس را کاهش داده و ذهن را آرام نگه دارد و در عین حال در هنگام بیدار شدن احساس خوبی را در فرد به وجود آورد.

نحوه استفاده:

بسیاری از مردم روغن گیاهی یاسمن را قبل از خواب، در دستگاه عطر پخش کن اتاق خود می ریزند، زیرا فضای اتاق خواب را آرام کرده و باعث می شود که ذهن برای خواب آماده شود

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی


10. درمان بیخوابی با روغن اسانس به لیمو ضد اضطراب
شما می توانید از روغن اسانس به لیمو برای پیشگیری از اضطراب، افسردگی یا ناراحتی استفاده کنید زیرا خواص آرام بخش بسیار موثری دارد. می توانید یک قطره روغن به لیمو را با دو قطره روغن زیتون رقیق کرده و روزی 3 با ر مصرف کنید.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی


11. درمان بیخوابی با روغن اسانس پتیتگرین Petitgrain برای پیشگیری از تنش
این روغن خواص آرام بخش بیشتری از بابونه دارد. همچنین به آرامش عضلات کمک می کند. این روغن برای ماساژ ایده آل است. می توانید مستقیم او را ببویید یا با دو قطره روغن زیتون مخلوط نموده میل کنید

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی

12. درمان بی خوابی با روغن کندر
بیشتر مردم به دلیل اثرات این روغن گیاهی بر اضطراب و افسردگی از آن استفاده می کنند، اما یکی دیگر از ویژگی های روغن کندر (Frankincense) این است که می تواند به شما در بهتر خوابیدن کمک کند.

6. درمان بیخوابی با روغن اسانس والرین یا سنبل الطیب
خواص آرام بخش روغن والرین خواب آرام شما را تضمین می کند.

نحوه استفاده :

می توانید 15 قطره از آن را داخل دستگاه بخور بریزید یا با ترکیب در یک روغن حامل صورت و گردن را با آن ماساژ دهید.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی


7. درمان بیخوابی با روغن اسانس بابونه رومی
روغن اسانس بابونه رومی برای مقابله با بی خوابی ایده آل است و اثر آرام بخش قدرتمندی دارد که حتی برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند مفید است و به آن ها آرامش می دهد.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی


8. درمان بیخوابی با روغن اسانس ماروجورام ضد استرس
خواص این روغن معطر فشار خون را کاهش داده و استرس را آزاد می کند و زمانی که سرماخوردگی دارید کمک می کند راحت تر نفس بکشید.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی


9. روغن یاسمن برای داشتن خواب آرام و راحت
روغن گیاه یاسمن (Jasmine Oil) دارای ویژگی های آرام بخش و خواب آور است و یکی از شگفت انگیزترین روغن های گیاهی برای درمان بی خوابی است که می تواند به داشتن خوابی آرام کمک کند.


روغن کندر به کاهش میزان هورمون استرس در بدن کمک کرده و ذهن را از افکار منفی خالی می کند، و از آنجا که باعث افزایش انرژی بدن در هنگام خواب نمی شود، به داشتن خوابی راحت و بی دغدغه کمک خواهد کرد.

نحوه استفاده:

چند قطره از روغن کندر و روغن ترنج را در دستان خود با هم خوب مخلوط کرده، و آنها را خوب به هم بمالید، و سپس عطر متساعد شده از آن را استنشاق کنید. این کار به جلوگیری از بی خوابی کمک می کند. علاوه بر این، شما می توانید 2-3 قطره از آن را بر روی بالش خود بریزید.

درمان بی خوابی با روغن گیاهی / درمان بی خوابی با طب سنتی

 

تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

خارشتر، گیاهی است چندساله به ارتفاع 20 تا 120سانتی‌ متر و دارای شاخه‌های متعدد خاردار به‌رنگ سبز تا سبز مات.

طول خارها، از 1 تا 6 سانتی‌متر متغیر بوده و زاویه آنها، تقریباً راست است.

برگ‌ها، بیضی‌ شکل به‌طول 10 تا 15 و عرض 3 تا 5 میلی‌متر و گُل‌ها، که معمولاً در محور خارها و به‌تعداد 2 تا 8 عدد در هر خار ظاهر می‌شوند، به‌رنگ قرمز ارغوانی تا جگری هستند.

کاسه گُل، بدون کُرک است و میوه، به‌صورت نیام دانه‌تسبیحی، حاوی 4 تا 7 دانه می‌باشد. سطح نیام، صاف یا دارای خارهای کوتاه است.

16. التیام دهنده بواسیر و زخم‌های مقعدی (استفاده از ضماد گیاه خارشتر)
17. مصرف نوشیدنی‌های گازدار و آب میوه‌ های غیرطبیعی حاوی بی‌‌کربنات بسیار مضر است که خارشتر این ترکیب را خنثی و از تشکیل رسوبات جلوگیری می‌کند.
طبع خارشتر
طبیعت خارشتر از نظر حکمای طبّ سنتی، خیلی گرم‌ و خشک است.

مضرات خارشتر
مصرف این گیاه به افراد گرم مزاج توصیه نمی شود.

طرز تهیه جوشانده خارشتر
برای تهیه دمنوش خارشتر باید 50 گرم از شاخ و برگ خشک شده گیاه خارشتر را در داخل یک لیتر آب جوش بریزید و چند دقیقه دم کرده و روزانه 3 فنجان میل کنید.

بیشتر بخوانید:

از خواص و فواید شگفت انگیز گیاه ریشه طلایی چه می دانید؟

خواص ریشه جعفری | ۱۳ خاصیت شگفت انگیز و درمانی ریشه جعفری

۱۱ خاصیت گیاه علف شاخ بز و فواید آن برای تقویت قوای جنسی

آشنایی با عوارض و خواص مصرف هویج وحشی

10 مورد از عوارض مصرف خردل

17 خاصیت دارویی گیاه خارشتر (ترنجبین) که از آن بی خبریم !


همچنین، جوشانده آن معرق است و مالیدن روغن برگ‌های خارشتر آن برای روماتیسم مفید است.

گُل‌های آن نیز برای التیام بواسیر مؤثر است.

بر طبق تحقیقات جدید مشخص شده است که مواد موجود در ریشه خارشتر می‌تواند در تقویت سیستم دفاعی بدن مؤثر واقع شود و لذا گزینه مناسبی برای درمان و مهار بیماری ایدز به‌شمار می رود.

خواص خارشتر
1. خواص خارشتر برای استرس
خارشتر گیاهی است آرامبخش و برطرف کننده استرس و اضطراب که معمولا برای افرادی که از مشکلات روحی و ضعف اعصاب رنج می برند، دم نوش آن مفید واقع می شود و حتی برای درمان بی خوابی نیز می توان از ان استفاده کرد .

2. خارشتر درمان کننده ایدز و تقویت سیستم دفاعی بدن
مواد موجود در ریشه خارشتر می‌تواند در تقویت سیستم دفاعی بدن موثر واقع شود و لذا گزینه مناسبی برای درمان و مهار بیماری ایدز به شمار می‌رود.

3. خارشتر، ادرارآور
از خواص خارشتر معرق بودن آن است و لذا از جوشانده خارشتر به عنوان مدر و مسهل بهره می‌برند.

عرق گیاه خارشتر باعث خروج اسید اوریک از بدن می‌گردد.

4. خارشتر جلوگیری کننده از اضافه وزن و چاقی
چربی سوز است که مصرف آن با کمی تحرک می‌تواند از چاقی جلوگیری کند. هر بار نصف لیوان عرق خارشتر با نصف لیوان آب مخلوط و میل شود.

5. رفع رسوبات کلیه با خارشتر
نوشیدن سه لیوان عرق خارشتر در روز، موجب رفع رسوبات و جلوگیری از سنگ کلیه می‌شود.

6. خواص خارشتر برای کبد چرب
نوشیدن دم کرده گل مریم نیز اثربخش است.کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه می تواند به گونه چشمگیری در درمان کبد چرب مفید باشد. البته توجه داشته باشید کاهش ناگهانی وزن ممکن است این مشکل را تشدید کند.

7. خواص خارشتر برای عفونت
مصرف این گیاه از بروز عفونت و انگل به سیستم بدنی انسان جلوگیری می کند.

8. خارشتر برطرف کننده سنگ کلیه
موجب رفع رسوبات کلیه و جلوگیری از سنگ می‌شود. برای دفع سنگ کلیه و مثانه مفید بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاهده
نام‌های دیگر فارسی خارشتر عبارت است از: خاراشتر، خاربز و علف ترنجبین ،خار اشتری جوآنا، زنجبیل کوچه، اشتر غار ، شوکه مبارکه، که در گناباد به آن خرنگبین (خارانگبین) می‌گویند.

نام عربی این گیاه، الحاج است که نام علمی گیاه، Alhagi نیز از همین واژه گرفته شده است. واژه camelorum نیز به زبان لاتین، به معنی شتر است.

ریشه خارشتر بسیار عمیق، قوی و گسترده است؛ به‌طوری‌ که یکی از عوامل تخریب بناهای باستانی به‌شمار می‌رود.

این گیاه معمولاً در بیابان‌ها ومناطق کویری می‌روید؛ ‌اما به‌صورت یک علف‌هرز سِمِج در اکثر مزارع، باغ‌ها و زمین‌های دست‌ورزی‌شده، به‌سرعت گسترش پیدا می‌کند و حتی گاهی آسفالت را نیز شکافته و از آن سر بَر می‌آورد.

جالب است بدانیم هرچند خارشتر، مورد تعلیف شتر و بز قرار می‌گیرد و زنبور عسل نیز به گل‌های آن علاقه دارد، اما تنها در بعضی زیست‌بوم‌های خاص و در صورت وجود و فعالیت حشره‌ای خاص می‌تواند ترنجبین تولید کند.

خواص خارشتر از نظر طب سنتی
طبیعت خارشتر از نظر حکمای طبّ سنتی، خیلی گرم‌ و خشک است و به‌عنوان مدر و مسهل از آن بهره می‌برند.


ضدعفونی کننده کلیه می‌باشد، به صورت دمکرده یا از عرق آن استفاده شود.

9. درمان بیماری صرع با خارشتر
برای درمان بیماری صرع و بی‌خوابی که ناشی از ضعف اعصاب می‌باشد، مفید است.

سایر فواید خارشتر
10. برای درمان اسهال مفید است.
11. برای تقویت دستگاه هاضمه و معده از دم کرده خارشتر یا عرق آن استفاده میشود.
12. برای تصفیه کردن خون از عرق خارشتر و یا دم کرده گیاه خارشتر می‌توان استفاده کرد.
13. درمان روماتیسم (مالیدن روغن برگ‌های خارشتر)
14. التیام دهنده و ترمیم کننده جراحات و زخم‌ها (استفاده از خاکستر خارشتر)
15. ضد سیاه سرفه، تب و لرز

تعداد بازدید از این مطلب: 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
نظرات

گلاب معروفترین نوع عرقیجات است که بعد از سکنجبین بیشترین مصرف را در بین مردم دارد.

این گلاب نوشیدنی های پرمصرف در طب سنتی از گل سرخ از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد رویش دارد گرفته می شود.

گلاب دارای طبع میانه تا حدودی رو به خنکی است که خواص فراوانی برای درمان بسیاری از درد ها و بیماری ها دارد و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی محسوب می شود.

این مایع خوشبو تحریک کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول های جدید تحریک می کند.

کتری را تا نیمه گلبرگ گل محمدی ریخته و آب بریزید طوری که روی گلبرگ ها را آب بگیرد.
سپس حرارت را روشن کنید تا آب به حالت جوشیدن در آید. سپس هنگامی که آب کتری تمام شد حرارت را خاموش کنید و محتویات لوله را درون یک ظرف خالی کنید و ظرف را در یخچال بگذارید.
روش استفاده از گلاب

روش استفاده از گلاب
همان طور که در بالا ذکر شد، شما می توانید آب گل رز را برای مقاصد مختلف استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید آن را به عنوان یک پاک کننده طبیعی و موثر آرایش استفاده کنید. کافی است که یک تکه پنبه را به گلاب آغشته کرده و آرایشتان را با آن پاک کنید.

بیشتر بخوانید:

تارت گیلاس : طرز تهیه 3 مدل تارت گیلاس با طعم های فوق العاده

طرز تهیه ۷ بستنی میوه ای خانگی با طعم های فوق العاده

نکات مهم و اساسی برای دم آوری قهوه

ترفندهای ساده و جالب آشپزی

4 روش ساده برای تهیه گلاب در خانه


گل رز تازه
آب مقطر
یخ
یک عدد قابلمه و یا یک ماهی تابه عمیق
استند
دو عدد کاسه (برای قرار دادن آن ها داخل قابلمه و جمع آوری آب گل رز)
یک بطری برای نگهداری محصول نهایی
مراحل تهیه گلاب :

گل رز را بشویید و گلبرگ های آن را از هم جدا کنید.
یک کاسه فلزی مناسب را برعکس در داخل قابلمه قرار داده و گلبرگ های گل رز را کنار آن بریزید. این کاسه باید در مرکز قابلمه باشد و پایه ای برای قرار دادن کاسه دوم.
کاسه دوم را روی به بالا روی کاسه ای که پایه شده است قرار دهید.
به اندازه کافی آب در قابلمه اضافه کنید. مراقبت باشید که آب وارد کاسه دوم نشود.
آب داخل قابلمه را در حالی که در قابلمه را بر عکس گذاشته اید بجوشانید.
وقتی آب به جوش آمد مکعب های یخ را روی درب معکوس شدن قابلمه قرار دهید و ترکیب را با دمای متوسط به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید.
اگر یخ ذوب شد، یخ بیشتری را اضافه کنید. این ماده به فرایند میعان کمک می کند.
بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، وقتی گلبرگ های گل رز سفید شدند، زیر گاز را خاموش کنید.
کاسه را از دورن قابلمه بیرون بیاورید و اجازه دهید تا گلاب خنک شود.
سرانجام، آب گل رز را به بطری استریل شده منتقل کنید.
نکته :

اگر کاسه فلزی ندارید می توانید از سنگ تمیز زیر کاسه دوم استفاده کنید. هدف این است که کف کاسه با کف قابلمه تماس نداشته باشد.
اندازه کاسه ای که در داخل قابلمه استفاده می کنید باید مناسب باشد. به طوری که اجازه دهد بتوانید در قابلمه را بر عکس روی آن بگذارید. به طوری که روی قابلمه کاملا پوشیدن شود.
گلاب خانگی خود را می توانید به مدت ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید.
روش دوم تهیه گلاب در منزل
دریک قابلمه بزرگ گلبرگ های رز را می ریزیم.
سپس تا بالاتر از سطح آن آب می ریزیم.
زیر قابلمه را روشن می کنیم و حرارت را کم می نماییم تا آب رنگ گل ها را بگیرد.
در یک آبکش ترکیب را می ریزیم و صاف می کنیم و اجازه ی دهیم تا خنک شود.
مقداری از عصاره ی گلاب در این روش با آب تبخیر خواهد شد.
روش سوم تهیه گلاب در منزل

مشاهده
اما چطور می توانیم از خالص بودن گلابی که خریدیم مطمئن شویم.

هیچ راه ساده ای برای تشخیص خالص بودن گلاب وجود ندارد، مگر این که خودتان آن را تهیه کنید.

در این بخش شما را با روش تهیه گلاب در خانه آشنا می کنیم

خواص و فواید گلاب
این ماده خواص زیر را برای پوست دارد:

پوست را پاک می کند.
جلوه ای زیبا به آن می دهد.
آن را تغذیه می کند.
از پیری زودرس جلوگیری می کند.
شما می توانید آب گل رز را به طور مستقیم روی پوست و به عنوان یک تونر پوستی برای بستن روزنه ها استفاده کنید.

در طول تابستان، می توانید گلاب را روی صورت خود اسپری کنید.

یا مقداری از آن را در آب وانی که با آن استحمام می کنید بریزید.

علاوه بر این، آب گل رز برای کاهش پف زیر چشم و تیرگی های این ناحیه مناسب است.

رایحه تسکین دهنده آن نیز به کاهش استرس کمک می کند.

برای تولید گلاب در خانه، شما نیاز به گلبرگ های گل رز و آب مقطر دارید.

کل فرآیند تهیه این ماده پر خاصیت نیز ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.

روش های تهیه گلاب خانگی

روش های تهیه گلاب خانگی
روش اول تهیه گلاب در منزل
مواد لازم برای تهیه گلاب :


داخل یک ظرف شیشه ای ضدحرارت گلبرگ ها را بریزید.
دو فنجان آب مقطر را می جوشانیم و روی گلبرگ ها می ریزیم تا آب روی گلبرگ ها قرار گیرد.
اجازه می دهیم 30 دقیقه این ترکیب روی حرارت باقی بماند.
سپس محتویات کاسه را به کمک یک پارچه درون ظرفی دیگر صاف کرده و داخل شیشه ها می ریزیم.
شیشه ها را در یخچال قرار می دهیم و می گذاریم تا یک هفته بماند .
برای ماندگاری بیشتر این گلاب خانگی یک قاشق غذاخوری الکل یا عنبرسائل به آن اضافه می کنیم و هم زده و در یخچال قرار می دهیم.
روش چهارم تهیه گلاب در منزل
کتری بزرگی را روی گاز قرار دهید. دهانه کتری را به وسیله یک لوله به داخل ظرف بزرگ شیشه متصل کنید این لوله باید طویل باشد زیرا باید حد فاصل بین کتری و ظرف شیشه ای ظرف آب سرد قرار دهید و لوله را در این آب بگذارید تا عمل تقطیر انجام شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود