متفورمین و هیوسین و کلیندامایسین ۳۰۰ برای چیست

آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 23
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 261
بازدید سال : 820
بازدید کلی : 4154






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : msnag
تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1401
نظرات

قرص هیوسین : مسمومیت غذایی یا سایر مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید، یبوست شدید یا کولیت اولسراتیو دارید. دمای بالایی دارند در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید یا باردار هستید، زیرا هیوسین هیدروبرومید در بارداری توصیه نمی شود

کپسول کلیندامایسین ۱۵۰ برای چیست ؟ حتی اگر احساس بهتری دارید، تا زمانی که نسخه را تمام کنید، کلیندامایسین مصرف کنید. اگر مصرف کلیندامایسین را خیلی زود قطع کنید یا دوزهای مصرفی را حذف کنید، ممکن است عفونت شما به طور کامل درمان نشود و باکتری ها به آنتی بیوتیک ها مقاوم شوند.

آشنایی بیشتر با قرص هیوسین

قرص هیوسین هیدروبرومید برای بیماری سفر توسط بزرگسالان و کودکان از سن ۴ سالگی قابل مصرف است. برای بزاق اضافی، قرص ها برای بزرگسالان و کودکان ۱۲ سال به بالا تجویز می شود.

پچ های هیدروبرومید هیوسین (هم برای بیماری مسافرت و هم برای بزاق اضافی) می تواند به طور کلی توسط بزرگسالان و کودکان از سن ۱۰ سالگی استفاده شود.

هیوسین هیدروبرومید برای برخی افراد مناسب نیست. در صورت وجود موارد زیر به پزشک یا داروساز بگویید:

  • در گذشته به هیوسین هیدروبرومید یا هر داروی دیگری واکنش آلرژیک داشته باشید
  • یک مشکل چشمی به نام گلوکوم زاویه بسته اولیه دارید
  • در ادرار کردن یا انسداد روده مشکل دارید
  • میاستنی گراویس، بیماری که باعث ضعف عضلانی می شود
  • مشکلات قلبی از جمله ضربان قلب بسیار سریع دارید
  • مشکلات تیروئید، کلیه یا کبد داشته باشید

این دارو چه عوارض جانبی دارد؟

کلیندامایسین ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. اگر هر یک از این علائم شدید است یا از بین نمی رود، به پزشک خود اطلاع دهید:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • طعم ناخوشایند یا فلزی در دهان
  • درد مفاصل
  • درد هنگام بلع
  • سوزش سردل
  • لکه های سفید در دهان
  • ترشحات غلیظ و سفید رنگ واژن
  • سوزش، خارش و تورم واژن

کلیندامایسین ۳۰۰ برای چیست : برخی از عوارض جانبی می تواند جدی باشد. اگر هر یک از این علائم یا علائم ذکر شده در بخش هشدار مهم را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا درمان فوری پزشکی دریافت کنید:

  • لایه برداری یا تاول زدن پوست
  • راش
  • کندوها
  • خارش
  • مشکل در تنفس یا بلع
  • گرفتگی صدا
  • تورم صورت، گلو، زبان، لب ها، چشم ها، دست ها، پاها، مچ پا یا پایین ساق پا
  • زرد شدن پوست یا چشم
  • کاهش ادرار

کلیندامایسین ممکن است عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. در صورت بروز هرگونه مشکل غیرعادی در حین مصرف این دارو با پزشک خود تماس هیوسین بگیرید.

نحوه مصرف قرص برای بیماری مسافرت

داروخانه ها ۲ قوت مختلف قرص هیوسین هیدروبرومید را می فروشند:

  • ۱۵۰ میکروگرم (شامل Kwells Kids و Joy-Rides) – برای کودکان ۴ سال و بالاتر
  • ۳۰۰ میکروگرم (شامل Kwells) – برای بزرگسالان و کودکان ۱۰ سال و بالاتر

حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع سفر، یا به محض اینکه در هنگام سفر احساس بیماری کردید، یک دوز مصرف کنید.

  • برای سفرهای طولانی، می توانید دوز را هر ۶ ساعت تکرار کنید.
  • بیش از ۳ دوز در ۲۴ ساعت مصرف نکنید.

این دارو چگونه باید استفاده شود؟

متفورمین به صورت مایع، قرص و قرص طولانی رهش (طولانی اثر) برای مصرف خوراکی عرضه می شود. این مایع معمولاً یک یا دو بار در روز همراه با غذا مصرف می شود. قرص دیفن هیدرامین معمولی معمولاً دو یا سه بار در روز همراه با غذا مصرف می شود. قرص طولانی مدت معمولاً یک بار در روز همراه با وعده غذایی عصر مصرف می شود.

برای کمک به یادآوری مصرف متفورمین، آن را هر روز تقریباً در زمان(های) یکسانی مصرف کنید. دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد. متفورمین را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. از مصرف آن بیشتر یا کمتر یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید.

قرص های متفورمین طولانی رهش را به طور کامل قورت دهید. آنها را شکافته، نجوید یا خرد نکنید.

متفورمین هیدروکلراید : ممکن است پزشک شما را با دوز کم متفورمین شروع کند و به تدریج دوز شما را بیشتر از یک بار در هر ۱ تا ۲ هفته افزایش دهد. شما باید قند خون خود را به دقت کنترل کنید تا پزشک شما بتواند به خوبی عملکرد متفورمین را تشخیص دهد.

متفورمین دیابت را کنترل می کند اما آن را درمان نمی کند. حتی اگر احساس خوبی دارید به مصرف متفورمین ادامه دهید. بدون مشورت با پزشک مصرف متفورمین را قطع نکنید.

آشنایی بیشتر با دیفن هیدرامین

دیفن هیدرامین به صورت قرص، قرصی که به سرعت تجزیه می‌شود (حل می‌شود)، کپسول، کپسول پر از مایع، نوار محلول، پودر و مایعی برای مصرف خوراکی عرضه می‌شود.

هنگامی که دیفن هیدرامین برای تسکین علائم آلرژی، سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود، معمولاً هر ۴ تا ۶ ساعت مصرف می شود. هنگامی که دیفن هیدرامین برای متفورمین درمان بیماری حرکت استفاده می شود، معمولاً ۳۰ دقیقه قبل از حرکت و در صورت نیاز قبل از غذا و قبل از خواب مصرف می شود.

هنگامی که دیفن هیدرامین برای درمان بی خوابی استفاده می شود، قبل از خواب (۳۰ دقیقه قبل از خواب برنامه ریزی شده) مصرف می شود. هنگامی که دیفن هیدرامین برای درمان حرکات غیر طبیعی استفاده می شود، معمولاً ابتدا سه بار در روز و سپس ۴ بار در روز مصرف می شود.

شربت دیفن هیدرامین برای چیست ؟ دستورالعمل های روی بسته یا برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید اندانسترون توضیح دهد.

دیفن هیدرامین را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. کمتر یا بیشتر از آن را مصرف نکنید یا بیشتر از آنچه پزشکتان تجویز کرده یا روی برچسب تجویز شده است مصرف نکنید.

دیفن هیدرامین به تنهایی و در ترکیب با مسکن ها، کاهش دهنده های تب و ضد احتقان ها وجود دارد. از پزشک یا داروساز خود در مورد اینکه کدام محصول برای علائم شما بهتر است راهنمایی بخواهید.

قبل از استفاده همزمان از دو یا چند محصول، برچسب های سرفه و سرماخوردگی بدون نسخه را به دقت بررسی کنید. این محصولات ممکن است حاوی یک ماده (مواد) فعال مشابه باشند کلیندامایسین و مصرف آنها با هم می تواند باعث مصرف بیش از حد دارو شود. این امر به ویژه در صورتی مهم است که به کودک داروهای سرفه و سرماخوردگی بدهید.

قرص دیفن هیدرامین : سرفه و فرآورده های ترکیبی سرماخوردگی بدون نسخه، از جمله محصولات حاوی دیفن هیدرامین، می توانند باعث عوارض جانبی جدی یا مرگ در کودکان خردسال شوند. این محصولات را به کودکان کمتر از ۴ سال ندهید. اگر این محصولات را به کودکان ۴ تا ۱۱ ساله می‌دهید، احتیاط کنید و دستورالعمل‌های بسته را با دقت دنبال کنید.

اگر دیفن هیدرامین یا محصول ترکیبی حاوی دیفن هیدرامین را به کودک می‌دهید، برچسب بسته‌بندی را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که این محصول برای کودک در آن سن مناسب است. محصولات دیفن هیدرامین که برای بزرگسالان ساخته شده اند را به کودکان ندهید.

قبل از دادن یک محصول دیفن هیدرامین به کودک، برچسب بسته را بررسی کنید تا متوجه شوید که کودک چه مقدار دارو باید دریافت کند. دوزی را که با سن کودک مطابقت دارد روی نمودار بدهید. اگر نمی دانید چه مقدار دارو باید به کودک بدهید، از پزشک کودک بپرسید.

آشنایی بیشتر با قرص کلیندامایسین

کلیندامایسین برای درمان انواع خاصی از عفونت های باکتریایی، از جمله عفونت های ریه، پوست، خون، اندام های تناسلی زنانه و اندام های داخلی استفاده می شود. کلیندامایسین در دسته ای از داروها به نام آنتی بیوتیک های لینکومایسین قرار دارد. با کند کردن یا توقف رشد باکتری ها عمل می کند.

کلیندامایسین برای چیست ؟ آنتی بیوتیک هایی مانند کلیندامایسین برای سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونت های ویروسی موثر نیستند. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در مواقعی که نیازی به آن‌ها نیست، خطر ابتلا به عفونتی را افزایش می‌دهد که بعداً در مقابل درمان آنتی‌بیوتیک مقاومت می‌کند.

این دارو چگونه باید استفاده شود؟

کلیندامایسین به صورت کپسول و محلول (مایع) خوراکی می باشد. معمولاً سه تا چهار بار در روز مصرف می شود. طول درمان شما به نوع عفونت و میزان پاسخ شما به دارو بستگی دارد. کلیندامایسین را تقریباً هر روز در ساعات یکسان مصرف کنید.

کلیندامایسین برای جوش : دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد. کلیندامایسین را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. از مصرف آن بیشتر یا کمتر یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید.

قبل از هر بار مصرف مایع را به خوبی تکان دهید تا دارو به طور یکنواخت مخلوط شود.

کپسول ها را با یک لیوان پر آب مصرف کنید تا دارو باعث تحریک گلو نشود.

در چند روز اول درمان با کلیندامایسین باید احساس بهتری داشته باشید. اگر علائم شما بهبود نیافت یا بدتر شد، با پزشک خود تماس بگیرید.

کاربردهای دیگر این دارو

کلیندامایسین همچنین گاهی اوقات برای درمان آکنه استفاده می شود و همراه با سایر داروها برای درمان سیاه زخم (عفونت جدی که ممکن است عمداً به عنوان بخشی از یک حمله تروریستی منتشر شود) و مالاریا (عفونت جدی که توسط پشه ها در قسمت های خاصی پخش می شود) استفاده می شود. جهان).

کلیندامایسین همچنین گاهی اوقات برای درمان عفونت گوش، التهاب لوزه (عفونتی که باعث تورم لوزه ها می شود)، فارنژیت (عفونتی که باعث تورم در پشت گلو می شود) و توکسوپلاسموز (عفونتی که ممکن است باعث مشکلات جدی در افرادی شود که این کار را نمی کنند) استفاده می شود.

نحوه و زمان مصرف آن

همیشه اطلاعاتی را که همراه با داروی شما ارائه می شود بخوانید. بسته به دلیل مصرف هیوسین هیدروبرومید و اینکه آیا قرص مصرف می کنید یا از چسب استفاده می کنید، دستورالعمل ها ممکن است متفاوت باشد.

می توانید قرص ها را بمکید یا بجوید یا آن ها را به طور کامل با نوشیدنی آب قورت دهید. می توانید قرص ها را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید.

قرص هیوسین برای اسهال : تکه ها مانند گچ عمل می کنند و آنها را روی پوست خود می چسبانید.

اگه زیاد مصرف کنم چی؟

مصرف ۱ دوز اضافی هیوسین هیدروبرومید به طور تصادفی بعید است به شما آسیب برساند. اما ممکن است عوارض جانبی بیشتری مانند خشکی دهان یا تاری دید داشته باشید.

آمپول هیوسین برای چیست ؟ مقدار هیوسین هیدروبرومید که می تواند منجر به مصرف بیش از حد شود از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هیوسین بیش از حد می تواند خطرناک باشد.

اگر نیاز به رفتن به A&E دارید، خودتان رانندگی نکنید. از شخص دیگری بخواهید شما را رانندگی کند یا با آمبولانس تماس بگیرید. بسته یا بروشور هیوسین هیدروبرومید داخل آن به اضافه هر گونه داروی باقیمانده را با خود ببرید.

عوارض جانبی

قرص هیوسین برای چیست : مانند همه داروها، هیوسین هیدروبرومید می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. اما اکثر مردم هیچ عارضه جانبی ندارند یا فقط عوارض جزئی دارند.

آشنایی بیشتر با قرص اندانسترون

اندانسترون به صورت قرص، قرص و محلول خوراکی (مایع) که به سرعت تجزیه می‌شود (محلول می‌شود) و از راه خوراکی مصرف می‌شود. اولین دوز اندانسترون معمولاً ۳۰ دقیقه قبل از شروع شیمی درمانی، ۱ تا ۲ ساعت قبل از شروع پرتودرمانی یا ۱ ساعت قبل از جراحی مصرف می شود.

قرص اندانسترون برای چیست : دوزهای اضافی گاهی یک تا سه بار در روز در طول شیمی درمانی یا پرتودرمانی و ۱ تا ۲ روز پس از پایان درمان مصرف می شود. دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد. اندانسترون را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. از مصرف آن بیشتر یا کمتر یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید.

اگر قرصی را مصرف می کنید که به سرعت تجزیه می شود، درست قبل از مصرف دوز، قرص را از بسته بندی خارج کنید. برای باز کردن بسته، سعی نکنید قرص را از پشت فویل تاول فشار دهید. به جای آن، از دست های خشک برای جدا کردن پشتی فویل استفاده کنید.

شربت اندانسترون : به آرامی قرص را بردارید و بلافاصله آن را در بالای زبان خود قرار دهید. قرص در عرض چند ثانیه حل می شود و می توان آن را با بزاق قورت داد.

کاربردهای دیگر این دارو

این دارو ممکن است برای مصارف دیگر تجویز شود. از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.

چه اقدامات احتیاطی خاصی را باید رعایت کنم؟

قبل از مصرف اندانسترون، اگر به اندانسترون، آلوسترون (Lotronex)، دولاسترون (Anzemet)، گرانیسترون (Kytril)، پالونوسترون (Aloxi، در Akynzeo)، هر داروی دیگر یا هر یک از مواد تشکیل دهنده محصولات اندانسترون حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید. از داروساز خود لیستی از مواد تشکیل دهنده را بخواهید.

اندانسترون ۴ : اگر آپومرفین (اپوکین) دریافت می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت دریافت این دارو، احتمالاً پزشک به شما خواهد گفت که از اندانسترون استفاده نکنید.

قرص اندانسترون عوارض : اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید یا در دوران شیردهی هستید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر با مصرف اندانسترون باردار شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

آشنایی بیشتر با قرص متفورمین

متفورمین به تنهایی یا همراه با سایر داروها، از جمله انسولین، برای درمان دیابت نوع ۲ (شرایطی که در آن بدن به طور معمول از انسولین استفاده نمی کند و بنابراین نمی تواند میزان قند خون را کنترل کند) استفاده می شود. متفورمین در دسته ای از داروها به نام بیگوانیدها قرار دارد. متفورمین به کنترل میزان گلوکز (قند) در خون شما کمک می کند.

متفورمین برای چیست ؟ این مقدار گلوکزی را که از غذا جذب می کنید و مقدار گلوکز ساخته شده توسط کبد را کاهش می دهد. متفورمین همچنین پاسخ بدن شما به انسولین را افزایش می دهد، ماده ای طبیعی که میزان گلوکز خون را کنترل می کند. متفورمین برای درمان دیابت نوع ۱ (شرایطی که در آن بدن انسولین تولید نمی کند و بنابراین نمی تواند میزان قند خون را کنترل کند) استفاده نمی شود.

با گذشت زمان، افرادی که دیابت و قند خون بالا دارند می توانند عوارض جدی یا تهدید کننده زندگی از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، مشکلات کلیوی، آسیب عصبی و مشکلات چشمی را تجربه کنند.

مصرف دارو(ها)، ایجاد تغییرات در شیوه زندگی (مانند رژیم غذایی، ورزش، ترک سیگار) و بررسی منظم قند خون ممکن است به مدیریت دیابت و بهبود سلامت شما کمک کند. این درمان همچنین ممکن است شانس ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر عوارض مرتبط با دیابت مانند نارسایی کلیه، آسیب عصبی (بی حسی، سردی پاها یا پاها، کاهش توانایی جنسی در مردان و زنان)، مشکلات چشمی، از جمله تغییرات را کاهش دهد.

متفورمین خارجی : یا از دست دادن بینایی یا بیماری لثه. پزشک و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد بهترین راه برای مدیریت دیابت با شما صحبت خواهند کرد.



تعداد بازدید از این مطلب: 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود