فیناستراید

آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 40
باردید دیروز : 11
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 282
بازدید سال : 841
بازدید کلی : 4175






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : msnag
تاریخ : پنج شنبه 25 فروردين 1401
نظرات

ال اس دی مواد مخدر : مانند یک عامل ضد اضطراب، تقویت کننده خلاقیت، تقویت کننده تلقین پذیری، تقویت کننده عملکرد و همچنین سایر کاربردهای موفق آن مانند اعتیاد به مواد مخدر و الکل و به عنوان بخشی از اوج درمان روانگردان در بیماری لاعلاج ما تاریخچه زمانی و ادبیات مربوطه را در پرتو دانش موجود برجسته کرده‌ایم، و پیشنهاد می‌کنیم که بر اساس شواهد موجود، LSD را می‌توان در شرایط خاص و تحت تنظیمات مناسب به صورت درمانی آزمایش کرد.

شربت دکسترومتورفان برای چیست ؟ اگر قبل از اینکه مهارکننده MAO از بدن شما پاک شود، دکسترومتورفان مصرف کنید، عوارض جانبی جدی و تهدید کننده زندگی ممکن است رخ دهد.

از چه چیزی باید اجتناب کنم؟

از نوشیدن الکل خودداری کنید. می تواند برخی از عوارض جانبی دکسترومتورفان را افزایش دهد. این دارو می تواند عوارض جانبی ایجاد کند که ممکن است تفکر یا واکنش شما را مختل کند. اگر رانندگی می کنید یا کاری انجام می دهید که نیاز به هوشیاری و هوشیاری دارد، مراقب باشید.

از مصرف قرص های لاغری، قرص های کافئین یا سایر محرک ها (مانند دکسترومتورفان داروهای ADHD) بدون نظر پزشک خودداری کنید. مصرف یک محرک همراه با داروهای سرفه می تواند خطر عوارض جانبی ناخوشایند را افزایش دهد.


آشنایی با سفتریاکسون

سفتریاکسون به عضله یا به صورت تزریق در ورید (IV) تزریق می شود. هنگامی که سفتریاکسون برای جلوگیری از عفونت ناشی از جراحی استفاده می شود، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما این تزریق را می دهد. ممکن است نحوه استفاده از تزریق در خانه برای درمان عفونت به شما نشان داده شود.

آیا آمپول سفتریاکسون کشنده است ؟ دستورالعمل های استفاده ارائه شده همراه با دارو را بخوانید و به دقت دنبال کنید. ممکن است لازم باشد قبل از استفاده سفتریاکسون را با یک مایع (رقیق کننده) مخلوط کنید. هنگام استفاده از تزریق توسط خودتان، مطمئن شوید که نحوه صحیح مخلوط کردن و نگهداری دارو را می دانید.

دستورالعمل تزریق سفتریاکسون : تزریق را فقط زمانی آماده کنید که آماده انجام آن هستید. اگر دارو تغییر رنگ داده یا ذرات در آن وجود دارد، از آن استفاده نکنید. برای دریافت داروی جدید با داروساز خود تماس بگیرید.

سفتریاکسون را در همان تزریق با سایر آنتی بیوتیک ها یا هر رقیق کننده حاوی کلسیم، از جمله محلول TPN (تغذیه کامل تزریقی) مخلوط نکنید.

اگر از داروهای تزریقی دیگر استفاده می کنید، حتماً کاتتر داخل وریدی خود را بین تزریق هر دارو بشویید.

دوز سفتریاکسون : هنگام استفاده از سفتریاکسون، مایعات زیادی بنوشید تا کلیه ها به درستی کار کنند.

از این دارو برای تمام مدت زمان تجویز شده استفاده کنید، حتی اگر علائم شما به سرعت بهبود یابد. نادیده گرفتن دوز می تواند خطر ابتلا به عفونت مقاوم به دارو را افزایش دهد. سفتریاکسون عفونت ویروسی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی را درمان نمی کند.

سفتریاکسون می تواند بر نتایج برخی از آزمایشات پزشکی تأثیر بگذارد. به هر پزشکی که شما را معالجه می کند بگویید که از سفتریاکسون استفاده می کنید.

عوارض سفتریاکسون : پس از مخلوط کردن سفتریاکسون با یک رقیق کننده، باید دارو را ظرف چند ساعت یا چند روز مصرف کنید. این بستگی به رقیق کننده و نحوه نگهداری مخلوط (در دمای اتاق، در یخچال یا یخ زده) دارد. تمام دستورالعمل های مخلوط کردن و ذخیره سازی ارائه شده همراه با دارو را به دقت دنبال کنید. اگر سوالی دارید از داروساز خود بپرسید.


آشنایی دقیق و بیشتر با قرص ال اس دی

دی اتیل آمید اسید لیسرژیک (LSD) به عنوان یک ماده سوء مصرف رایج و بدنام در سطح جهان مورد استفاده قرار گرفته است. نقش احتمالی آن در روان درمانی بسیار کمتر شناخته شده بود، تا اینکه آزمایشات پراکنده در طول زمان برای کشف برخی از این ویژگی ها انجام شد.

در این مقاله مروری، فارماکولوژی گیرنده، مکانیسم اثر، اثرات، اثرات نامطلوب و پتانسیل اعتیادآور LSD را برجسته کرده‌ایم. ما برخی از کاربردهای جالب این دارو را در روانپزشکی شرح داده ایم.

ال اس دی در قرن گذشته به عنوان یک عامل توهم زا قابل توجه شناخته شده است. آلبرت هافمن، که پیشگام اختراع LSD بود، بیان کرد که روانگردان ها می توانند از طریق روانشناسی فراشخصی راه خود را به آینده ببینند. او ادامه داد: «تنها از طریق این مسیر روانشناسی فراشخصی بود که می‌توانستیم به دنیای معنوی دسترسی پیدا کنیم»

اگر آمفیزم یا برونشیت مزمن دارید، از پزشک یا داروساز در مورد استفاده از دکسترومتورفان سوال کنید.

مشخص نیست که آیا دکسترومتورفان برای نوزاد متولد نشده مضر است یا خیر. اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن را در طول درمان دارید به پزشک خود اطلاع دهید. دکسترومتورفان ممکن است وارد شیر مادر شود. اگر به نوزاد خود شیر می دهید، بدون اطلاع پزشک از این دارو استفاده نکنید.

ال اس دی را می‌توان «انتهوژن» نامید، به این معنی که کاربر احساس می‌کند «گویی چشم‌ها پاک شده‌اند و فرد می‌تواند دنیا را از همه لحاظ جدید ببیند» . گفته می شود که درک کاربر از محیط را افزایش می دهد و خلاقیت را افزایش می دهد. همچنین به نظر می‌رسد که «دروازه‌های آگاهی» را به روی تجربیات عرفانی یا مذهبی خم‌کننده ذهن باز می‌کند و به طور کلی تغییرات عمیقی را در کاربر ایجاد می‌کند

ال اس دی یکی از قوی‌ترین عوامل روان‌گردان نیمه مصنوعی است که خلق و خو را تغییر می‌دهد، که به صورت محاوره‌ای در «هیت» یا «تب» اندازه‌گیری می‌شود. روش‌های مصنوعی متعددی در آزمایشگاه‌های مخفی برای تولید این دارو با موفقیت یا ناموفق استفاده شده است.

فرم های مایع شیرین شده مصنوعی داروی سرفه ممکن است حاوی فنیل آلانین باشد. این مهم است که بدانید آیا شما فنیل کتونوری (PKU) دارید یا خیر. اگر نگران فنیل آلانین هستید، ترکیبات و هشدارهای روی برچسب دارو را بررسی کنید.


اگر یک نوبت را فراموش کردم چه باید بکنم؟

دوز فراموش شده را رها کنید و برنامه دوز منظم خود را ادامه دهید. برای جبران نوبت فراموش شده دوز دوز مصرف نکنید. عوارض قرص فیناستراید در مردان : دست زدن به قرص های شکسته یا له شده فیناستراید ممکن است به جنین آسیب برساند. اگر زنی که باردار است یا ممکن است باردار شود، قرص های شکسته یا له شده فیناستراید را لمس کند، باید بلافاصله محل را با آب و صابون بشویید و با پزشک خود تماس بگیرید.

فیناستراید چه عوارض جانبی دارد؟

فیناستراید ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. اگر هر یک از این علائم شدید است یا از بین نمی رود، به پزشک خود اطلاع دهید:

  • ناتوانی در داشتن یا حفظ نعوظ
  • کاهش میل جنسی
  • مشکلات مربوط به انزال (از جمله کاهش حجم انزال)
  • درد در بیضه ها
  • افسردگی

برخی از عوارض جانبی می تواند جدی باشد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تغییرات در سینه ها مانند افزایش اندازه، توده ها، درد یا ترشحات نوک سینه
  • راش
  • خارش
  • کندوها
  • تورم لب ها و صورت
  • مشکل در تنفس یا بلع

فیناستراید ممکن است عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. در صورت بروز هرگونه مشکل غیرعادی در حین مصرف این دارو با پزشک خود تماس بگیرید.

مصرف فیناستراید ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات درجه بالا را افزایش دهد (نوعی از سرطان پروستات که سریعتر از سایر انواع سرطان پروستات گسترش می یابد و رشد می کند). در مورد خطرات مصرف فیناستراید با پزشک خود صحبت کنید.


روش های مصرف شربت تریاک

هروئینی که از تریاک به دست می‌آید اغلب تزریق می‌شود، با این حال، ممکن است بخار شود (یا دود شود)، استشمام شود (همچنین به عنوان خروپف شناخته می‌شود)، به‌عنوان شیاف مقعدی استفاده شود، یا به‌صورت خوراکی خورده شود.

شربت تریاک دولتی : سیگار کشیدن، خروپف کردن یا مصرف خوراکی هروئین باعث ایجاد “عجله” شدیدی نمی شود که ممکن است با تزریق داخل وریدی (IV) تجربه شود.
مصرف خوراکی معمولا منجر به “عجله” نمی شود.

اما استفاده ال اس دی از هروئین به شکل شیاف ممکن است اثرات سرخوشی شدیدی داشته باشد. هروئین می تواند در هر مسیری به شدت اعتیادآور باشد و غلبه بر استفاده از آن می تواند سخت باشد.

جوشاندن شربت تریاک : شکل دیگری از هروئین معروف به “قیر سیاه” ممکن است چسبنده باشد، مانند قطران سقف، یا سخت، مانند زغال سنگ. رنگ آن ممکن است از قهوه ای تیره تا سیاه متفاوت باشد. این فرم دودی یا با خروپف از بینی استفاده می شود.

اخیراً، مواد افیونی قوی‌تری مانند فنتانیل و کارفنتانیل پیدا شده‌اند که در هروئینی که در خیابان‌ها فروخته می‌شود، «بریده‌شده» شده‌اند و می‌توانند برای مصرف‌کنندگان ناآگاه کشنده باشند. مرگ گزارش شده است.

تاریخچه تریاک

تاریخچه تریاک به ۳۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد، زمانی که اولین سوابق کشت و استفاده از آن مشخص شد.

قیمت شربت تریاک : یونانیان و رومیان باستان از آن به عنوان یک مسکن قوی استفاده می کردند. این گیاه در جنوب شرقی آسیا رشد می‌کرد و سومری‌ها آن را به نام «گیاه شادی» یا «هول گیل» می‌شناختند.

آشوری ها و شربت تریاک مصری ها نیز تریاک کشت می کردند و در امتداد جاده ابریشم (مجموعه ای از مسیرهای مسافرتی) بین اروپا و چین حرکت می کرد و در آغاز جنگ های تریاک در دهه ۱۸۰۰ شرکت داشت.

عوارض شربت تریاک : لانه های تریاک مکان هایی بود که در آن تریاک خرید و فروش می شد و همچنین در سرتاسر جهان به ویژه در آسیای جنوب شرقی، چین و اروپا یافت می شد.


چگونه باید دکسترومتورفان مصرف کنم؟

دکسترومتورفان را دقیقاً طبق دستورالعمل روی برچسب یا همانطور که پزشک شما تجویز کرده است استفاده کنید. از دارو در مقادیر بیشتر استفاده نکنید یا آن را برای مدت طولانی تر از مقدار توصیه شده استفاده نکنید. داروی سرفه معمولاً فقط برای مدت کوتاهی مصرف می شود تا زمانی که علائم شما برطرف شود.

به کودک کمتر از ۴ سال دکسترومتورفان ندهید.

همیشه قبل از دادن داروی سرفه یا سرماخوردگی به کودک از پزشک بپرسید. مرگ ممکن است در اثر استفاده نادرست از داروهای سرفه یا سرماخوردگی در کودکان بسیار کوچک رخ دهد.

شکل مایع دکسترومتورفان را با یک قاشق یا فنجان مخصوص اندازه گیری دوز اندازه گیری کنید، نه یک قاشق غذاخوری معمولی. اگر دستگاه اندازه‌گیری دوز ندارید، از داروساز خود بخواهید که آن را اندازه‌گیری کند.

اجازه دهید فیناستراید و قرص دکسترومتورفان یا نوار متلاشی کننده در دهان شما حل شود.

دکسترومتورفان در حین مصرف این دارو، مایعات اضافی بنوشید تا به رفع احتقان و روان کردن گلویتان کمک کند. اگر علائم شما پس از ۷ روز درمان بهبود نیافت، یا اگر تب همراه با سردرد، سرفه یا بثورات پوستی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

اگر نیاز سفتریاکسون به انجام هر نوع جراحی دارید، در صورتی که در چند روز گذشته دکسترومتورفان مصرف کرده اید، از قبل به جراح اطلاع دهید.

دکسترومتورفان را در دمای اتاق، دور از گرما، نور و رطوبت نگهداری کنید.

اگر یک نوبت را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟

از آنجایی دکسترومتورفان که داروی سرفه معمولاً فقط در صورت نیاز مصرف می شود، ممکن است در برنامه دوز قرار نگیرید. اگر دارو را به طور منظم مصرف می کنید، به محض یادآوری دوز فراموش شده را مصرف کنید.

اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کنید و دارو را در زمان برنامه ریزی شده بعدی خود مصرف کنید. برای جبران دوز فراموش شده داروی اضافی مصرف نکنید.

اگر بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر فکر می کنید بیش از حد از این دارو استفاده کرده اید، به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشید.

دکسترومتورفان علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل تهوع، استفراغ، خواب آلودگی، سرگیجه، مشکل در تنفس، ضربان قلب سریع یا تشنج (تشنج) باشد. مصرف بیش از حد ممکن است منجر به کما یا مرگ شود.



تعداد بازدید از این مطلب: 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود