آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 243
بازدید سال : 1068
بازدید کلی : 4402






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : msnag
تاریخ : جمعه 10 تير 1401
نظرات

کاشت مو روشی است که در آن فولیکول‌های موی سالم از یک ناحیه از پوست سر برداشته شده و برای پر کردن مناطقی که از ریزش مو رنج می‌برند، پیوند می‌شوند. از آنجایی که موهای پیوند شده سالم هستند، مقاومت ژنتیکی خود را در برابر اثرات دی هیدروتستوسترون، شکل فعال تستوسترون در بافت‌های بدن حفظ می‌کنند. این بدان معناست که پس از کاشت موها، به رشد خود ادامه می دهند و دیگر تحت تاثیر ریزش مو قرار نخواهند گرفت.

عمل کاشت مو ثابت شده است که موثر است و نتایج بسیار موفقیت آمیزی دارد. به طور متوسط، میزان موفقیت واحدهای فولیکولی پیوند شده یا پیوندها بسیار بالا و حدود ۹۹٪ است. با این حال، برای به دست آوردن این نتایج مثبت، ابتدا باید جوانب مثبت و منفی کاشت مو را درک کنید. به عنوان مثال، درمان یک روش جراحی است که به یک دوره بهبودی نیاز دارد.

پیوند مو

دوره بعد از عمل
این روش به صورت سرپایی در یک روز انجام می شود. نیازی به بستری شدن در بیمارستان و گوشه گیری از زندگی روزمره ندارد. زخم های کوچکی که قطر آنها معمولاً بزرگتر از علامت تزریق نیست، در عرض چند روز بدون ایجاد کبودی و تورم که اغلب در حین جراحی دیده می شود، بهبود می یابند.

همچنین به عنوان کاشت مو شناخته می شود، کاشت مو را می توان با استفاده از دو روش مختلف انجام داد: استخراج واحد فولیکولی یا برداشتن و پیوند یک واحد فولیکولی یک به یک، یا جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS)، که در آن نواری از پوست سر برداشته می شود. به چندین میکروگرافت که حاوی تکه های کوچک مو است تقسیم می شود.

چه کسی باید تحت تاثیر قرار گیرد و نتایج مورد انتظار

کاشت مو روشی است که هم برای مردان و هم برای زنانی که از درجه خاصی از ریزش مو رنج می‌برند قابل انجام است، اگرچه مردان بیشتر و زودتر از زنان به آن مبتلا می‌شوند. برای مثال، طاسی با الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنتیک، بیشتر در مردان از سن ۳۵ سالگی شروع می شود. برخی موارد این بیماری را در مردان ۲۰ ساله گزارش کرده اند.

کاشت مو را می توان به افرادی توصیه کرد که ریزش موی دائمی یا موقت آنها به دلیل یکی از موارد زیر باشد:

ژنتیک – طاسی با الگوی مردانه به طور کلی با ژنتیک مرتبط است، به ویژه حساسیت فرد به محصول جانبی تستوسترون به نام دی هیدروتستوسترون (DHT)، که می تواند در روش کوچک شدن فولیکول های مو اختلال ایجاد کند و به مو اجازه رشد دهد.

شرایط زمینه ای – برخی از بیماران از انواع خاصی از بیماری های خودایمنی مانند لوپوس رنج می برند، جایی که سیستم ایمنی بدن رشد مو در فولیکول ها را به عنوان یک تهدید در نظر می گیرد و در نتیجه از رشد آن جلوگیری می کند یا آن را مستعد ریزش سریع می کند.

داروها – برخی از داروها، مانند داروهایی که در شیمی درمانی استفاده می شوند، می توانند باعث ریزش مو شوند، زیرا برای از بین بردن انواع سلول ها، به ویژه آنهایی که با سرعت فزاینده ای تقسیم می شوند، طراحی شده اند.

برخی فعالیت‌ها – افرادی که موهای خود را به شدت می‌مالند یا می‌کشند، مانند هنگام خشک کردن آن با حوله، ممکن است دچار ریزش مو شوند.

تروما – برای مثال قربانیان سوختگی ممکن است موهای خود را به عنوان بخشی از آسیب از دست بدهند.

اگرچه کاشت مو می تواند هم برای مردان و هم برای زنان مفید باشد، اما برای همه مناسب نیست. یکی از معیارهای ضروری وجود موی قابل توجه از ناحیه اهداکننده به ویژه پشت و کنار سر است. همچنین، در حالی که نتایج می‌توانند دائمی باشند، این فرآیند هیچ بیماری زمینه‌ای را که باعث ریزش مو شود، درمان نمی‌کند.

رویه کاشت مو چگونه کار می کند؟

متخصص کاشت مو ابتدا میزان ریزش مو را ارزیابی می کند و بهترین محل ممکن اهدا کننده را تعیین می کند. مهم است که موهای اطراف محل اهدا کننده برای پنهان کردن زخم های احتمالی کافی باشد، که یکی از عوارض جانبی رایج این روش است.

پس از تکمیل ارزیابی، جراح اقدام به پیوند می کند. بیمار با بی حسی قیمت پیوند آرام بخش و موضعی تجویز می شود، البته در برخی موارد بیهوشی عمومی نیز ارائه می شود. سپس محل اهدا کننده کاملاً تمیز می شود و با ضد عفونی کننده استفاده می شود.

بسته به میزان موهایی که باید برداشت و پیوند شود، جراحی که به صورت سرپایی انجام می شود، ممکن است حداقل چهار تا هشت ساعت طول بکشد.

خطرات و عوارض احتمالی

خطرات اصلی مرتبط با این روش، زخم و ناراحتی یا درد دائمی در هر دو ناحیه اهداکننده و گیرنده پس از عمل است. عوارض جانبی دیگری مانند خونریزی، عفونت، رشد ناهموار مو و عود ریزش مو اتفاق می افتد اما بسیار نادر است.

با آماده شدن مو برای کاشت، جراح ضد عفونی کننده را عمل فولیکول روی محل گیرنده اعمال می کند و سوراخ یا برش هایی را ایجاد می کند که فولیکول ها یکی یکی منتقل می شوند.

اگر قرار باشد از تکنیک FUE استفاده شود، جراح و تیمش واحد فولیکولی را یکی یکی برمی‌دارند و نقطه‌های ریز را به‌جا می‌گذارند. اگر FUSS باشد، جراح نواری از پوست سر را با استفاده از چاقوی جراحی برمی دارد و پوست سر را می دوزد و به موهای مجاور اجازه می دهد آن را بپوشانند. سپس تیم جراح شروع به جداسازی پوست سر به چندین میکروگرافت متشکل از ۵ تار مو می کند.

ظاهری به دست آورید که ضخامت موهای شما را بهبود بخشد و در عین حال کاملا طبیعی به نظر برسد. اگر به دنبال اصلاح موهای نازک، لکه دار و یا عدم وجود موهای صورت هستید، دکتر شامپاین کاشت مو را در ناحیه ابرو، سبیل و ریش نیز انجام می دهد.

چه کسی کاندیدای مناسب برای کاشت مو است؟

  • ریزش موی تدریجی و ارثی
  • ریزش موی تروماتیک
  • ریزش مو به دلیل بیماری جراحی فولیکول نیست

اهداف و انتظارات واقع بینانه

در طول مشاوره اولیه خود چه انتظاری دارید:

دکتر شامپاین سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. برای پاسخ به سؤالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته آماده باشید.

در مورد داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، و همچنین هر گونه جراحی که انجام داده‌اید، صحبت کنید. بسیار مهم است که به ما بگویید آیا به هر دارویی حساسیت دارید یا خیر.

برای تعیین گزینه های درمانی و نامزدی شما برای کاشت مو، دکتر شامپاین مناطقی مو طبیعی از پوست سر شما را بررسی و اندازه گیری می کند تا کیفیت، تراکم و بافت موهای شما و همچنین تعداد گرافت هایی که برای نتایج مطلوب مورد نیاز است را تعیین کند.

علاوه بر این، برای پرونده پزشکی خود عکس می گیرید. در طول مشاوره، دکتر شامپاین با شما در مورد دلایل تمایل شما به کاشت مو و انتظارات شما از نظر ظاهری بعد از عمل صحبت خواهد کرد.

علاوه بر این، دکتر شامپاین سابقه ریزش مو و همچنین الگوهای ریزش مو در خانواده شما را بررسی می کند. همچنین می توانید عکس های تایید شده قبل و بعد از بیماران دکتر شامپاین را مشاهده کنید.

کاشت مو طبیعی

برای آشنایی بیشتر با جراحی کاشت مو، ابتدا بخوانید تا با مزایا و معایب مختلف این روش آشنا شوید و دوم، بدانید که آیا کاندیدای پیوند هستید یا خیر.

جراحی کاشت مو یک روش جراحی بسیار پیچیده است که رشد موهای سالم را در نواحی طاس یا نازک تضمین می کند. در آریزونا پوست، ما از انقلابی ترین نوع کاشت مو به نام پیوند واحد فولیکولی یا FUT استفاده می کنیم.

این نوع عمل با کاشت موهای طبیعی شما در گروه های یک تا هزینه مو در تهران چهار فولیکولی انجام می شود که به آنها واحدهای فولیکولی می گویند. برداشت مو در واحدهای فولیکولی فرآیند پیوند را آسان می کند، ظاهر نتایج نهایی شما را بهبود می بخشد و احتمال پیوند موفق را افزایش می دهد.

با استفاده از آخرین پیشرفت های تکنولوژی، می توانید موهایی داشته باشید که مادام العمر ماندگار شوند. هنگامی که جلسات شما کامل شد، دیگر هرگز موهای کاشته شده خود را از دست نخواهید داد.

یکی از معایب احتمالی جراحی کاشت مو این واقعیت است که این یک روش جراحی است که باعث ترس برخی از بیماران ما می شود. با این حال، در آریزونا پوست، ما می دانیم و درک می کنیم که چرا ممکن است شما احساس ناراحتی کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که قبل، حین و بعد از جراحی، آرام، راحت و به خوبی از او مراقبت می‌شود.

به عنوان مثال، در روز عمل شما، یک آرام بخش بسیار سبک برای کمک به آرام کردن اعصاب شما ارائه می دهیم. ما همچنین راه‌های متعددی داریم که به شما کمک می‌کند ذهن خود را از خود جراحی دور نگه دارید.

کاشت طبیعی مو

از گوش دادن به موسیقی گرفته تا تماشای فیلم، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم تا شما را مشغول نگه داریم. علاوه بر این، کارکنان ما همیشه آماده کمک هستند. ما چندین دهه است که این روش را انجام داده‌ایم و همیشه شاد، بشاش و پرحرف هستیم، که متوجه خواهید شد به گذر زمان بسیار سریع کمک می‌کند.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک آندروژن است که بیشترین ارتباط را با ریزش موی مردان دارد. فولیکول های مو تحت تأثیر DHT می ریزند و در آینده موهای تازه در حال رشد با هر چرخه بعدی نازک تر، ضعیف تر و کوتاه تر می شوند و فاز رشد خود کوتاه می شود.

این فرآیند می تواند از چندین سال تا چندین دهه طول بکشد، اما در نهایت آنها از بین می روند و یک نقطه براق طاس ایجاد می کنند. ریزش موی مردانه نیز ممکن است در زنان رخ دهد.

دلایل کاشت مو

  • آلوپسی آندروژنتیک که سهم بزرگی از تمام ضررها است (تقریباً ۹۳٪)
  • آلوپسی سیکاتریسیال (آسیب، سوختگی، اسکار بعد از عمل)
  • آلوپسی کششی (تریکوتلومانیا و مواردی که دم ها محکم ساخته می شوند)
  • اصلاح خط جلویی رشد مو

عواملی که باعث تشدید ریزش مو می شوند، استرس (روانی، جسمی و …) و همچنین تشعشعات (اشعه ماوراء بنفش) است.

روش عمل بدون بخیه به نام FUE (FOLLICULAR UNIT EXTRATION) در کلینیک اوکی سنتر خارکف انجام می شود که به روزترین و ایمن ترین روش محسوب می شود. اسکار باقی نمی گذارد و حداقل دوره توانبخشی را دارد.

عملیات در ۳ مرحله انجام می شود:

مرحله اول کشیدن گرافت مو (گرافت یک گروه مو متشکل از ۱ تا ۳ تار مو) با استفاده از تجهیزات FUE است. تحت بی حسی موضعی بدون ایجاد ناراحتی برای بیمار انجام می شود.

مرحله دوم تشکیل ریز سوکت ها در ناحیه گیرنده است.

مرحله سوم، کاشت تکه تکه گرافت‌های موی قبلاً استخراج شده با پنس میکروجراحی است (که به صورت شطرنجی انجام می‌شود که طبیعی‌ترین و زیباترین ظاهر را ایجاد می‌کند).

مناطق قابل پیوند
بیشتر پیوندها در پوست سر (قسمت پیشانی، بالا و گیجگاهی) انجام می شود. اما کاشت مو در ناحیه ابرو، ریش و سبیل نیز انجام می شود. در این مورد عمل زیبایی شناختی دارد زیرا عدم رشد مو باعث ناراحتی روانی قابل توجهی برای بیماران می شود.

نتیجه عملیات
همانطور که قبلا ذکر شد، این روش ۱۰۰٪ نتیجه را تضمین می کند. میزان بقای مو تا ۹۸٪ است. هورمون DHT به موهای پیوند شده حمله نمی کند زیرا توسط آن به عنوان پس سری درک می شود. در نتیجه موهای کاشته شده برای تمام عمر باقی می مانند.

رشد مو از ۲ ماه پس از کاشت شروع می شود، نتیجه نهایی پس از ۱ سال مشاهده می شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که این نتیجه مستقیماً به اجرای کلیه توصیه ها و تجویزهای متخصص بستگی دارد.

آمادگی برای مراحل قبل کاشت مو

بسته به سن و سلامت عمومی شما، ممکن است آزمایش های خاصی قبل از عمل ضروری باشد. ما در مورد این موارد با شما صحبت خواهیم کرد و مطمئن خواهیم شد که قبل از انجام عمل جراحی انجام شده است.

اگر سیگاری هستید، دکتر شامپاین به شما توصیه می کند که هم قبل از جراحی و هم در طول دوره نقاهت سیگار را ترک کنید، زیرا سیگار جریان خون را در پوست کاهش می دهد و می تواند روند بهبودی را کند کند.

علاوه بر این، سیگار خطر آسیب بافتی را افزایش می دهد. با ترک سیگار، توانایی خود را برای بهبودی و بهینه سازی نتایج بعد از عمل بهبود می بخشید. اگر برای ترک سیگار به کمک نیاز دارید، خوشحال می شویم به شما کمک کنیم.

باید از مصرف برخی داروها هم قبل و هم بعد از جراحی مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی که می توانند خونریزی را افزایش دهند، اجتناب شود. ما لیستی از تمام داروهایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنید در اختیار شما قرار می دهیم.

برای روز جراحی نیز باید برنامه‌ریزی کنید که کسی شما را به مطب ما بیاورد و از آن برگردد و حداقل شب اول بعد از آن با شما بماند. اگر مراقبی در دسترس نباشد، یا اگر ترجیح می‌دهید در خلوت بهبودی خود را حفظ کنید، کارکنان دفتر ما خوشحال می‌شوند که مراقبت‌های بعد از عمل را برای شما با مرکز مراقبت پس از عمل در سطح جهانی ما برنامه‌ریزی کنند.



تعداد بازدید از این مطلب: 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود